آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که این روزها تیتر یک اخبار است، طی ۱۶ سال صدارتش با پوششی ساده و یکسان اما رنگ‌های زیاد و متنوع ظاهر شده است. روزنامه گاردین نگاهی به استایل این زن قدرتمند و موفق جهان انداخته که در ادامه می‌خوانید.

مرکل

به گزارش همشهری آنلاین، خانه‌ای چهار طبقه در فاصله‌ای اندک از نویر وال - یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های ویژه خرید در اروپا - اسرار سبک موفق آنگلا مرکل را در خود جای داده است. از سال ۲۰۱۵، آنگلا مرکل صدراعظم وقت آلمان تا حد زیادی برای کمد لباس خود و استایل شخصی‌اش به تنها طراح هامبورگ متکی بوده است.

بتینا شوئنباخ (Bettina Schoenbach)، طراح مد، درباره ارتباطش با مرکل که پس از پیروزی در انتخابات ۲۰۰۵ مشتری او شد، سکوت اختیار کرده است. این طراح لباس با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند و احتمالاً به همین دلیل است که نقش خود را به عنوان خالق «یونیفرم» صدر اعظم آلمان حفظ کرده است. امضای مرکل در استایل ویژه‌اش یک کت و شلوار گشاد تیره است همراه با گردنبند، کفش مشکی تخت و کیف جادار از کمپانی لانگ چمپ ( Longchamp).

شوئنباخ در وب‌سایت خود فلسفه کاری‌اش را شرح می‌دهد و می‌نویسد: «سبک بیانی از انتخاب‌های شخصی است که برای چند بار متوالی تکرار شده‌اند». این طراح لباس اضافه می‌کند که «به مشتریان کمک می‌کند تا به شخصیت خود هویت ببخشند و کنترل استراتژیک تصویر خود را داشته باشند».

به لطف شوئنباخ، مرکل در تمام دوران صدارتش که اکنون به پایان خود نزدیک شده است، توانسته هر روز کمدش را باز کند و لباس خود را با دو یا سه حرکت مچ دست و بدون فوت وقت جمع کند: رویای بسیاری از زنان شاغل.

عکس | پوشش آنگلا مرکل در ۱۶ سال صدراعظمی آلمان | طراح لباس‌ مادر آلمان‌ها چه کسی است؟

مرکل با هدف دوری از جلب توجه به ظاهر بیرونی خود شروع به کار کرد و کت مدل بلیزر او این کار را برایش انجام داد؛ کتی که بی‌شباهت به کت سفید پزشکان نبود و اکنون مترادف است با سبک سیاسی او: ملموس، ثابت، بدون زینت، بی‌اینکه کسل‌کننده جلوه کند.

این کت بلیزر معمولاً دارای سه یا چهار دکمه است که همیشه بالاست و یک یقه گرد دارد که فضایی را برای انداختن گردنبند فراهم می‌کند.

به گفته مطبوعات مد آلمان، به حدی استایل مرکل جذاب و گیراست که با وجود سادگی، گاهی گمان می‌رود مرکل در طول سال‌ها صدها کاپشن و کت از کتان، ابریشم، مخمل و پشم، بیشتر از پارچه‌های ایتالیایی جمع‌آوری کرده است.

مرکل در لباس‌های رنگارنگ زیادی دیده شده؛ از پاستلی و ملایم گرفته تا بنفش و نارنجی تند؛ و هر رنگی برای هر فصل و مناسبتی دوخته و انتخاب شده‌اند. رنگ‌های سفید و بژ ظاهراً برای جلسات کمتر رسمی و برای دیدار با رهبران تجاری با کت و شلوار تیره ظاهر می‌شده است.

عکس | پوشش آنگلا مرکل در ۱۶ سال صدراعظمی آلمان | طراح لباس‌ مادر آلمان‌ها چه کسی است؟

مرکل در یکی از معدود اظهاراتش در مورد استایل خود در سال ۲۰۱۵ به Süddeutsche Zeitung گفت: گاهی مواقع که رنگ‌های تیره می‌پوشیدم به من اطلاع می‌دادند که شخص مقابلم سفید پوشیده است، در نتیحه به خاطر پس‌زمینه‌ عکاسی و مسائل بصری لباسم را با رنگ روشن عوض می‌کردم.

مرکل به‌ندرت از الگوهای رنگی و مدل‌های دیگر استفاده می‌کرده است. در سال ۲۰۰۸ در سفر سالانه‌اش به اپرا در بایرویت، آنگلا مرکل یک لباس تافته کوتاه در مراسم افتتاحیه خانه اپرای اسلو پوشید. اما تیترهای رسانه‌ها در این باره، او را به قدری عصبانی کرد که هرگز این نوع پوشش را تکرار نکرد.

مرکل پیش از آشنا شدن با شوئنباخ توجه چندانی به استایل خود نداشت. این امر در مورد مدل موی او نیز مشهود بود و در همان اوایل کار با اظهارات تحقیرآمیزی مواجه شده بود تا اینکه تا اینکه یک آرایشگر مشهور برلینی نحوه سشوار کشیدن را به او آموزش داد. این کار باعث شد روزنامه فرانکفورتر آلگماینه اوت این خبر را تیتر کند که «مرکل دیگر نمی‌گذارد موهایش به طور طبیعی خشک شوند. او آن را با سشوار خشک می‌کند.» این اولین باری نبود که موهای یک صدراعظم تیتر خبرها می‌شد. گرهارد شرودر، سلف مرکل، موهای خود را رنگ ‌می‌کرد و یک رسانه جرأت کرد آن را تیتر خود کند که البته کار به شکایت از خبرنگار روزنامه و پس گرفتن اجباری این ادعا شد.

آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ ایالات متحده، اخیراً به رسانه‌های آلمانی گفته است: آنگلا مرکل سبک قابل تشخیص و متمایزی دارد و من این واقعیت را می‌پسندم و دوست دارم. او شبیه کسی است که می‌داند او کیست و این تصور را ندارم و گمان نمی‌برم که مرکل سعی دارد خود واقعی‌اش را پنهان کند.»

کد خبر 642327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اوا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    به جای اینکه از لباسش بگید از عملکردش بگید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      لباس ایشان نماد ساده زیستی او بود و هدف ایشان را تامین میکرد