مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

شرکت خودروسازی ریماک کرواسی به زودی از خدمات تاکسی بدون راننده در زاگرب رونمایی می‌کند که بخشی از هزینه‌های این طرح به مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

تاكسي هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، در اوایل سال جاری، کمیسیون اروپا ارزیابی مثبتی از طرح بهبود و تاب‌آوری کرواسی ارائه کرد. به عنوان بخشی از این طرح، شرکت خودروسازی ریماک این کشور کمک هزینه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو از اتحادیه اروپا دریافت خواهد کرد. با استفاده از این بودجه، شرکت مذکور یک سرویس تاکسی بدون راننده را توسعه خواهد داد.

این خودروساز در یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرده است که توسعه این سرویس سبز و دیجیتال از چندین سال پیش آغاز و اولین نسخه آزمایشی آن در سال ۲۰۲۰ تکمیل شد. اکنون این شرکت با شرکت‌های مشهوری مانند KIA Motors و مایکروسافت وارد همکاری‌های متعددی شده است.

مهم‌تر از همه، شرکت خودروساز ریماک در حال مذاکرات برای امضای قرارداد با حدود ۲۰ شهر در اروپا و خاورمیانه است. این شهرها جزو اولین شهرهای جهان خواهند بود که به سرویس تاکسی بدون راننده دسترسی خواهند داشت.

تاکسی‌های بدون راننده در خیابان‌های زاگرب

اگرچه مذاکرات با سایر کشورها در حال حاضر در حال انجام است، اما ریماک ابتدا از خدمات نوآورانه و هوشمند جابجایی در زاگرب رونمایی خواهد کرد. بنابراین، این شرکت خودروساز امیدوار است که پایتخت کرواسی در سال ۲۰۲۴ به اولین شهر جهان تبدیل شود که به سرویس تاکسی بدون راننده دسترسی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، با تصویب طرح بهبود و تاب‌آوری و پروژه جابه‌جایی هوشمند این کشور، از دفتر مرکزی ریماک خودرو در سوتا ندلیا بازدید کرد. او در آنجا خاطرنشان کرد، آینده جابجایی جهان استچرا علاوه بر به‌کارگیری هوش مصنوعی و اتصال هوشمند، توجه ویژه‌ای به تغییرات آب و هوایی و البته حفاظت از محیط زیست دارد.

به طور مشابه، نخست وزیر کرواسی، آن دری پلنکوویچ، اقدام خودروسازی ریماک را ستود و خاطرنشان کرد که این شرکت ثابت می‌کند کشور دارای نوآوران جوان و خلاقی است که بر اساس میراث نیکولا تسلا پرورش می‌یابند.

کد خبر 642316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha