همشهری آنلاین: ارتش پاکستان روز چهارشنبه 24 سپتامبر اعلام کرد که لاشه‌ یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی را در مرز با افغانستان پیدا کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش پاکستان در عین حال اعلام کرد که این هواپیما بر اثر نقص فنی و نه شلیک گلوله سرنگون شده است.

با این حال سه نفر از مقامات اطلاعاتی این کشور اعلام کرده‌اند که نیرو‌های پاکستانی و مردان مسلح ساکن منطقه قبایلی پاکستان و افغانستان هواپیمای جاسوسی آمریکا را روز سه شنبه 23 سپتامبر در نزدیکی جلال خل یکی از روستاهای واقع در استان وزیرستان جنوبی ساقط کرده‌اند.

مقامات آمریکایی سقوط یکی از هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مرز میان افغانستان و پاکستان را تائید نکرده‌اند. هواپیماهای جاسوسی آمریکا در کمربند مرزی این دو کشور اطلاعات درباره مواضع احتمالی القاعده و طالبان جمع آوری کرده و همچنین مواضعی را در مناطق مرزی با موشک هدف قرار می‌دهند.

پرس تی وی نیز گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه نیرو‌های پاکستانی یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در مناطق مرزی با افغانستان هدف قرار داده‌اند، رد کرده است.

یکی از مقامات آمریکایی در این باره گفت: چنین چیزی رخ نداده است. یکی از مقامات دفاعی آمریکا نیز گفت: هیچ یک از هواپیماهای وزارت دفاع ناپدید نشده‌اند.

آسوشیتد پرس با استناد به بیانیه‌ای که ارتش پاکستان در روز چهارنشبه منتشر کرده  گزارش داده است که نیرو‌های امنیتی پاکستانی بقایا و لاشه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را پیدا کرده‌اند.ارتش پاکستان در بیانیه‌ خود اعلام کرده است که به نظر می‌رسد نقص فنی باعث سقوط هواپیما شده باشد.

ارتش پاکستان در بیانیه خود افزوده: دلایل سقوط این هواپیمایی جاسوسی در دست بررسی است.

به گزارش آسوشیتد پرس، در صورت تائید تیراندازی نیرو‌های پاکستانی به سمت هواپیمای جاسوسی آمریکایی،  روابط آمریکا و پاکستان که متحدان نزدیکی در جنگ علیه نیرو‌های القاعده و طالبان محسوب می‌شوند را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

رهبران پاکستان اقدامات ارتش آمریکا در گذر از مناطق مرزی پاکستان بویژه یورش کماندو‌های آمریکایی به وزیرستان جنوبی در روز چهارشنبه 3 سپتامبر را را محکوم کرده‌اند.

کد خبر 64218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز