مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از آغاز به کار رسمی مرکز ثبت تخلفات نامحسوس در مرکز کنترل ترافیک پایتخت خبر داد.

حجت الله بهروز گفت: در این مرکز از طریق دوربین های ثبت تخلفات خودورهایی که سرعت بیش از حد مجاز دارند شناسایی و جریمه می‌شوند.

وی گفتک بزرگراه نیایش نخستین بزرگراه شهر تهران است که به سیستم ثبت تخلفات مجهز شده است. تخلفات رانندگان توسط ماموران راهنمایی و رانندگی تشخیص و ثبت و بلافاصله در سیستم اجرائیات وارد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی افزود: پرینت تخلف ثبت شده در کمتر از 48 ساعت در تهران و 72 ساعت در شهرستان‌ها به درب منازل متخلفان ارسال خواهد شد و این افراد موظف هستند که جریمه تخلف خود را پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افسران پلیس تخلفات را تشخیص می‌دهند و تایید می‌کنند گفت: در بزرگراه نیایش 12 دوربین ثبت تخلفات نصب شده است که با توجه به تعداد دوربین‌ها و دقت و سرعت آنها کمتر از 10 درصد ممکن است تخلفی در این بزرگراه ثبت نشود.

وی تصریح کرد: تا پایان آبان ماه 8 دوربین نیز در بزرگراه صیاد شیرازی نصب خواهد شد و 6 بزرگراه دیگر نیز در اولویت نصب دوربین‌های ثبت تخلفات قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت دوربین‌های ثبت تخلفات 8 مگاپیکسل است و از نظر اندازه‌گیری و ثبت سرعت احتمال خطای آن 1 درصد است.

وی در پایان گفت: ثبت تخلفات از طریق این سیستم به صورت 24 ساعته صورت می‌گیرد و امکان ثبت سبقت از راست با این سیستم نیز وجود دارد.

کد خبر 64217

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز