مقامات برگزارکننده مسابقه زیبایی سالانه شترها در عربستان سعودی بیش از ۴۰ شتر را به دلیل تزریق بوتاکس و سایر روش‌های مصنوعی زیبایی از رقابت‌ها کنار گذاشتند.

Camel

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس در «جشنواره شتر ملک عبدالعزیز» که در عربستان سعودی بسیار پرطرفدار است و در اوائل این ماه آغاز شد، زیباترین نژادهای شتر برای رقابت بر سر جایزه نقدی ۶۶ میلیون دلاری شرکت می‌کنند. تزریق بوتاکس، پوست‌کشی صورت و سایر تغییرات با اعمال زیبایی برای جذابتر کردن شترها در این مسابقه کاملا ممنوع است. هیات داوران برنده را بر اساس شکل سر، گردن، کوهان، پوشش و قامت شتر انتخاب می‌کنند.

داوران در این جشنواره یک‌ماهه که در صحرایی در شمال غرب ریاض، پایتخت عربستان برگزار می‌شود، امسال مبارزه‌شان با موارد مصنوعی زیباتر کردن شترها تشدید و برای این کار از فناوری «تخصصی و پیشرفته» برای شناسایی موارد تقلب استفاده کردند.

مقامات امسال چندین پرورش‌دهنده را شناسایی کردند که از پوست‌کشی لب‌ها و بینی‌های شترها، بزرگتر کردن عضلات سینه با هورمون، تزریق بوتاکس برای بزرگتر جلوه دادن سر ولب‌ها، گذاشتن نوارهای لاستیکی برای متورم کردن بخش‌هایی از بدن و گذاشتن فیلر یا پرکننده برای رفع چین و چروک صورت‌ استفاده کرده بودند.

داوران می‌گویند قصدشان متوقف کردن همه اعمال فریبکارانه برای زیبا نشان دادن شترها است و  برای افراد متقلب مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

مسابقه زیبایی شترها در کانون این جشنواره گسترده قرار دارد که همچنین شامل مسابقات شتردوانی، خرید و فروش شترها و مراسم دیگری است که در آنها هزاران شتر تک‌کوهانه به نمایش در می‌آیند. 

پرورش شتر یک صنعت چند میلیون دلاری است و رویدادهای مشابهی در سراسر این منطقه برگزار می‌شوند.

کد خبر 642097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha