اولاف شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان روز چهارشنبه به عنوان صدراعظم کشور سوگند یاد کرد و به این ترتیب دوران ۱۶ ساله رهبری آنگلا مرکل محافظه‌کار در این کشور پایان یافت

Scholz

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دولت جدید آلمان به رهبری شولتس ۶۳ ساله وعده داده است که سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه محیط زیست انجام دهد و اتحاد کشورهای اروپایی را تقویت کند.

شولتس که در چهار سال گذشته در مقام معاون صدراعظم و وزیر دارایی در دولت ائتلافی با مرکل خدمت کرده بود، با اکثریت ۳۹۵ رای قانونگذاران در مجلس سفلی پارلمان آلمان یا بوندستاگ به مقام صدراعظمی رسید.

شولتس که ماسک سیاه به چهره زده بود، به ابراز احساسات قانونگذاران که ایستادند و برای او کف زدند، پاسخ داد و دسته‌های گل و سبدهای سیب را از رهبران فراکسیون‌های پارلمان دریافت کرد.

شولتس پس از اینکه  بوسیله رئیس‌جمهور فرانک والتر اشتاین‌مه‌یر در کاخ بلوو در مجاور ساختمان تاریخی رایشتاگ، محل پارلمان آلمان به طور رسمی نامزد مقام صدراعظمی شد، به این ساختمان در قلب برلین بازگشت تا در جلوی قانونگذاران سوگند یاد کند و به نهمین صدراعظم آلمان از پایان جنگ جهانی دوم بدل شود.

شولتس سوگند یاد کرد تمام توانش را برای رفاه مردم آلمان به کار گیرد.

سپش وزیران کابینه به کاخ بلوو بازگشتند تا تاییدیه انتصابشان را از رئیس‌جمهور دریافت کنند. مرکل، بعدازظهر چهارشنبه رسما صدراعظمی را به شولتس تحویل داد و شولتس در سخنرانی کوتاهی مرکل را به عنوان صدراعظمی بزرگ سنتود و از او به خاطر رابطه نزدیک و بر اساس اعتماد در سال‌های گذشته تشکر کرد.

شولتس با رفتار فروتنانه و ساده‌اش خودش را به عتوان جانشین طبیعی مرکل و فردی با توان عبور دادن آلمان از میان چالش‌های بسیار از بحران اقلیمی گرفته تا مواجهه با روسیه و چین ارائه کرده است.

شولتس رهبری یک دولت متشکل از ائتلاف بی‌سابقه سه حزب شامل حزب سوسیال‌دموکرات با دو حزب سبز طرفدار محیط زیست و حزب دموکرات‌های آزاد طرفدار کسب‌وکار را به عهده خوهد گرفت.

کد خبر 642089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha