Take a Break (کمی استراحت کن) قابلیت جدید اینستاگرام است که کاربران را تشویق می‌کند پس از مدتی معین که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، از اینستاگرام خارج شوند.

خرید+فالوور+اینستاگرام.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، در روز سه‌شنبه، اینستاگرام ابزار Take a Break (کمی استراحت کن) خود را راه‌اندازی کرد که کاربران را تشویق می‌کند پس از مدتی معین، از این پلتفرم خارج شوند. این قابلیت که در ماه سپتامبر معرفی شد، ابتدا برای کاربران ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا فعال شده و سپس برای همه کاربران در ماه‌های آینده عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند این ویژگی را در قسمت تنظیمات روشن و انتخاب کنند که آیا می خواهند پس از استفاده از پلتفرم به مدت ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه به آنها هشدار داده شود. سپس یک هشدار تمام‌صفحه دریافت می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید برنامه را ببندند، نفس عمیقی بکشند، چیزی بنویسند، فهرستی از کارهایشان را بررسی کنند یا به آهنگی گوش دهند.

با توجه به فعالیت‌های اینستاگرام، این اقدام به‌طور شگفت‌انگیزی، خلاف سیاست‌های همیشگی این پلتفرم است، زیرا تمرکز اصلی این شبکه‌ اجتماعی همیشه این بوده است که کاربران را هرچه بیشتر در چرخه‌ بی‌پایان و اجتناب‌ناپذیر محتوای منتشرشده در این رسانه‌ نگه‌ دارد؛ به‌نحوی که مدیریت زمان درحین کار با اینستاگرام از دست افراد خارج خواهد شد.

اینستاگرام این ویژگی را قبل از راه‌اندازی آزمایش کرده است، اما هنوز جای پیشرفت وجود دارد. برای مثال، کاربران باید به طور مستمر روی پلتفرم باشند. اگر در حین استفاده از برنامه صفحه نمایش خاموش شود، تایمر بازنشانی می‌شود. پس از اینکه پیامی مبنی برای استراحت ارسال می‌شود، این وظیفه بر عهده کاربر است که با ضربه زدن روی گزینه «انجام شد» بزرگ در پایین پیام برای بازگشت به برنامه اصرار کند.

رئیس ایمنی و رفاه اینستاگرام، گفت که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است و عملکرد خود را در سال ۲۰۲۲ گسترش خواهد داد.

اینستاگرام همچنین اعلام کرد که رویکرد سختگیرانه‌تری نسبت به محتوایی که به نوجوانان توصیه می‌کند اتخاذ می‌کند و اگر آنها برای مدت طولانی روی چیزی – هر نوع محتوا – تمرکز داشته باشند، فعالانه آنها را به سمت موضوعات مختلف سوق خواهد داد. در حالی که این شرکت گفته است که به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این قابلیت به اشتراک خواهد گذاشت، یک اسکرین‌شات به اشتراک گذاشته شده با سی‌ان‌ان بیزینس قبل از اعلام این خبر نشان داد که موضوعاتی مانند مقاصد سفر، معماری و عکاسی از طبیعت برای منحرف کردن توجه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این ویژگی سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

قابلیت جدید اینستاگرام که سیاست‌های قبلی این پلتفرم را نقض می‌کند

این ویژگی‌ها بر اساس ابزارهای مدیریت زمان موجود اینستاگرام ساخته شده‌اند، مانند ابزاری که به افراد امکان می‌دهد بدانند به کل زمانی که می‌خواهند هر روز در اینستاگرام بگذرانند، رسیده‌اند. این شرکت همچنین گفت که در حال آزمایش روش جدیدی برای افراد برای مدیریت فعالیت‌های اینستاگرام خود است که به آن‌ها اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدئوهایی را که پست کرده‌اند و لایک‌ها و نظرات قبلی را حذف کنند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام روز سه‌شنبه در پستی در وبلاگ خود نوشت: «در حالی که این قابلیت برای همه در دسترس است، فکر می‌کنم این ابزار به‌ویژه برای نوجوانان مهم است تا درک کامل‌تری از اطلاعاتی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند، داشته باشند و راه آسان‌تری برای مدیریت فعالیت‌های دیجیتالی خود داشته باشند.»

این شرکت همچنین با یک مرکز آموزشی همکاری می‌کند که به والدین کمک می‌کند در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی با نوجوانان خود صحبت کنند، و آنها می‌توانند برای مدت زمانی که فرزندانشان در اینستاگرام صرف می‌کنند محدودیت‌های زمانی تعیین کنند.

موضوع تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر نوجوانان در پاییز امسال پس از افشای صدها سند داخلی، که برخی از آنها نشان می‌داد این شرکت می‌دانست اینستاگرام چگونه می‌تواند به سلامت روان و تصویر بدن، به‌ویژه در میان دختران نوجوان، آسیب برساند، دوباره مورد توجه قرار گرفت. 

فیسبوک بارها تلاش کرده است که هاوگن را بی‌اعتبار کند و گفته است شهادت او در کنگره و گزارش‌های مربوط به اسناد، عملکرد این شرکت را نادرست توصیف می‌کند. اما اعتراضات ناشی از افشاگری هاوگن، این شرکت را تحت فشار قرار داد تا در مورد راه‌اندازی اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال تجدید نظر کند.

این افشاگری‌ها همچنین به برگزاری یکسری جلسات کنگره در مورد تأثیر محصولات فناوری بر بچه‌ها، با حضور مدیران فیسبوک، تیک‌تاک و شرکت مادر اسنپ‌چت کمک کرد. قرار است امروز چهارشنبه، موسری در مقابل یک کمیته فرعی سنا حاضر شود، زیرا قانونگذاران تأثیر این برنامه بر سلامت روان کاربران جوان را زیر سوال می‌برند.

اعضای کنگره در انتقاد از شرکت‌های فناوری در مورد این موضوع، در اتفاقی نادر دو حزب شده‌اند. برخی از قانونگذاران در حال حاضر به دنبال قوانینی هستند که به منظور افزایش حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین و کاهش اعتیادآور بودن ظاهری پلتفرم‌های مختلف انجام می‌شود - هرچند مشخص نیست که چنین قانونی چه زمانی وضع شود.

در اوایل سال گذشته، تیک‌تاک ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد از زمان نمایش صفحه خود مطلع شوند، مانند ویدئوهایی از سازندگان برتر که در فیدها ظاهر می‌شوند تا کاربران را تشویق به استراحت و انجام کاری در زندگی واقعی کنند.

کد خبر 641966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha