مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

مصالح ساختمانی به مجموعه تمام اقلام و اجسامی گفته می شود که در ساختمان سازی کاربرد دارد ، این مواد ساختمان را تشکیل می دهند ،موادی که از مراحل سفت کاری تا مراحل نازک کاری استفاده می شود.این مواد خاک ، شن و بتن تا سنگ و آجر نما و .... می باشد.

مصالح ساختمانی.png

کلمه سنگ یا صخره به مجموعه ای از مواد معدنی گفته می شود که قسمت اصلی قشر زمین را تشکیل می دهند،لیکن در اصطلاح ساختمانی مصالح اولیه ساختمان مانند سنگهای طبیعی ، آجر ، ملات  ، بتون و غیره سنگ نامیده می شود که این مصالح هم بصورت مصنوعی و هم طبیعی ابتیاع و مصرف می شود. در ادامه به بررسی لیست مهمترین مصالح ساختمانی می پردازیم.

بتونیر( میکسربتن ) چیست؟

میکسر بتن یا خلاطه بتن (ملات ساز) به عنوان یکی از تجهیزات اصلی مورد استفاده جهت ساخت بتن شناخته شده، که از آن جهت هم زدن و ساخت بتن در مقادیر مختلف استفاده می گردد.  بتونیر یا همزن های بتن در انواع ظرفیت های مختلف اعم از ۱۲۰، ۲۵۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری و با موتورهای مختلف اعم از بنزینی، دیزل و برقی  و در انواع دنده دور و دنده زیر، جهت کاربری های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

بالابر ساختمانی

نقش بالابرهای ساختمانی که اکثرا در موارد ساخت و ساز به کار گرفته می شود، هدایت بار و مصالح به ارتفاع های بالا می باشد. همچین بالابر ساختمانی به یک ماشین مکانیکی که هم سطح سازی و همچنین انتقال هر چیز به ارتفاعی خاص را انجام می دهد اطلاق می گردد.

بالابر ساختمانی

یک بالابر یا بهتر بگوییم بالابرهای ساختمانی تفاوت زیادی با جرثقیل و دیگر ماشین آلات حمل بار در ارتفاع دارد، از اصول، مکانیزم و نیروی خاصی جهت حمل بار استفاده می کند.

در ادامه در مورد قیمت فروش بالابر ساختمانی بحث نموده و راهنمای خرید بالابر ساختمانی مناسبی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بالابر ساختمانی یا بالابر مصالح (مصالح بر) به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مورد استفاده در ساخت ساختمان ها شناخته شده، که جهت حمل مصالح و تجهیزات در ساختمان های در حال ساخت یا بازسازی شده به کار گرفته می شوند.

در هر یک از بالابرها عواملی مانند قدرت، ظرفیت، قیمت تمام شده، محیط کاری و... نوع مکانیزم را تعیین می کند. از پرکاربردترین بالابرها در ساختمان، بالابرهای ساختمانی هستند که از آن برای بالا و پایین بردن مصالح جهت ساخت و ساز استفاده می گردد.

ماله پروانه ای یا ماله موتوری

ماله پروانه ای (ماله موتوری) به عنوان یکی از تجهیزات اصلی جهت صیقلی نمودن و پرداخت سطح بتن شناخته می گردند.ماله موتوری را می توان به عنوان کاربردی ترین ابزار جهت بتن ریزی و کف سازی بتن ارزیابی نمود. انواع ماله موتوری در سایزهای ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ در بازار موجود بوده و از لحاظ موتور در انواع ماله پروانه ای برقی و بنزینی ساخته می شوند.

لیست مهمترین مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی بر اساس نحوه تولید

هر کدام از مصالح ساختمانی به شیوه ای متفاوت تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند اما در کل می توان گفت مصالح یا به صورت پیش ساخته و یا به شکل درجا در صنعت ساختمان تولید و استفاده می شوند.

مصالح ساختمانی پیش ساخته

مصالح پیش ساخته به مصالحی گفته می شود که در کارخانه یا کارگاه های مختلف تولید و سپس به محل اجرای پروژه منتقل و استفاده می گردند. با استفاده از مصالح پیش ساخته هزینه های کلی پروژه و زمان اجرای آن کاهش می یابد. همچنین با کاهش میزان ضایعات ساخت و ساز، گامی موثر در جهت حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.

هر چند ممکن است این مصالح در برابر اعمال تغییرات از انعطاف پذیری لازم برخوردار نباشند و مراحل اولیه طراحی و تولید آن ها زمان بر بوده، اما اهمیت و کارایی مصالح پیش ساخته در ساخت و ساز را نمی توان نادیده گرفت.

دال بتنی پیش ساخته، دیوارهای بتنی پیش ساخته، پانل های گچی پیش ساخته، کاشی و سرامیک، انواع بلوک و آجر از جمله مصالحی هستند که در کارخانه تولید و سپس در اختیار سازندگان قرار می گیرند.

مصالح ساختمانی درجا

مصالح درجا همانطور که مشخص است به مصالحی گفته می شود که در محل اجرای پروژه های ساخت و ساز تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال می توان به انواع ملات، قیرگونی درجا، اسکلت ساختمان، چهارچوب درجا و بتن درجا به عنوان مصالح درجا اشاره نمود.

نیکا , تامین کننده محصولات صنعتی

نیکا با تجربه ۲۰ ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه ۱۳۹۶ آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه ۲۰ ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه ۱۰ ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه ۱۳۹۶ دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید.

امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم.

در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم. نیکا کورپ https://nikacorp.com

کد خبر 641961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha