رییس‌جمهور گفت: عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. 

رئیسی در دانشگاه شریف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در نشست «صریح، شفاف و دانشجویی‌ با رییس جمهور» به مناسبت روز دانشجو و به دعوت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی گفت: خبر دقیق داریم که عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. 

رییس‌جمهوری در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد. 

آیت الله رییسی ادامه داد: برخی از این افراد در داخل و برخی هم در خارج از کشور در فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند. 

وی خاطرنشان کرد: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع ارز نیستیم. 

رییس جمهور گفت: فروش نفت نیز به رغم تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

 رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.

رییسی در ادامه این نشست اظهار کرد: لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شده است و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است. فوریت برسی این لایحه در مجلس رای نیاورده است. 

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه و ارز به‌ویژه ارز ترجیحی و وضعیت بازار با جدیت پییگیری‌ می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، گفت: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می گذارد.

 وی تصریح کرد: در دوگانه رضایت خواص و رضایت عموم مردم، رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

رییس دولت سیزدهم درباره برنامه دولت برای حمایت از تولید داخل هم گفت: به هیچ شرکت دولتی اجازه واردات کالاهایی را نمی‌دهیم که مشابه ‌آن با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود.

رییس جمهور با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و جرم سیاسی با جرم امنیتی متفاوت است، گفت: نقد و نقدپذیری را زمینه‌ساز رشد کشور می‌دانیم و به نقدها توجه می‌کنیم.

رییس دولت سیزدهم همچنین گفت: در ماجرای حمله سایبری می خواستند فتنه بزرگی در کشور ایجاد کنند اما آنچه سبب ایجاد آرامش شد این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنهاست و با همه توان تلاش می‌کند مشکل را حل کند.

آیت الله رییسی افزود: امید به‌ آینده و اعتماد مردم را سرمایه بسیار ارزشمند برای دولت می دانیم و برای افزایش آن تلاش می کنیم.

 رییس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم شبانه روز کار می کند اظهار داشت: در دولت دو جلسه ستاد اقتصادی  داریم و همه اجزای تیم اقتصادی در آن حضور دارند و از نظرات کارشناسان و صاحبنظران هم بهره می بریم.

وی گفت: تیم اقتصادی دولت هماهنگ است و ما برنامه اقتصادی روشنی داریم.

رییس جمهور محوری ترین برنامه‌های دولت را سند تحول عنوان کرد که به گفته او محصول کار بیش از ۱۶ پژوهشکده و همکاری بیش از ۶۰۰ صاحبنظر بوده است. 

آیت الله رییسی گفت: در این سند ۳۷ موضوع مهم کشور، مشکلات، راهبردها و راهکارها به طور دقیق مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در همین گام نخست سند مالی بودجه۱۴۰۱ را مبتنی بر سند تحول تدوین کرده تا کسری نداشته باشد و تورم زا نباشد.

کد خبر 641740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    10 0
    خوب شما چکار کردید بانک مرکزی چرا نرخ برده بالا ایا یکی از اوناست
  • پویا بقایی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 11
    خوب بود صحبتاش در کل.
  • حسین IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 17
    زنده باد این یعنی عشق به ایران و ایرانی نه اینکه تو المان بشینی یا فرانسه مسشار غرب باشی و نا امیدی رو پراکنده کنی و مردم رو نا امید کنی ایرانیا شادترین مردم دنیان اینو همه جوره ثابت میکنم 😂😂😂🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷💪💪💪💪💪
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 8
    آقای رئیس جمهور همانطورکه گفتید در بین دوگانه رضایت خواص زیاده خواه وانحصار طلب ورضایت عامه مردم رضایت عامه مردم در اتخاذ تدابیر کشورداری از معیشت واقتصاد تا مسائل مختلف دیگر چاره ساز معضلات ومشکلات ملت وکشور است کسانی که در ادوار گذشته تعمدا دنبال ایجاد فاصله وشکاف میان طبقات جامعه بودندوصریحا میگفتند پایتخت نشینان باید از لول بالایی برخودار باشند تا هرکس نتواند به پایتخت بیاید مقصودشان ایجاد یک طبق مرفه وبی درد وبرخودار ومتصل به کانون‌های قدرت وثروت وابسته به آن سوی آب بود تا با نهادینه کردن این تفکر در عمل وبشکل میدانی مقدمات جامعه طبقاتی ارباب رعیتی وبردگی مدرن را کلید بزنند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    9 2
    امیدوارم قیمت خوراک و پوشاک و ارزو خودرو پایین بیاد
  • ایرانی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    11 0
    جناب آقای رئیسی این یه عده چه کسانی هستند , تمام دستگاههای اجرایی و امنیتی و قضائی و قانون گذار که با شما کاملا هماهنگ هستند
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    10 0
    یادم میاد روحانی هم همینو میگفت همه تقصیر ها رو مینداخت گردن عوامل داخلی و خارجی
  • تانیا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 3
    رضایت عموم خشم خواص را بی اثر می کند این بخشی از فرمایش مولا به مالک اشتر است. خدا دولت را اگر نیتش واقعا کار برای مردم است که قطعا چنین است عزت دهد و دشمنان و کارکنان و بد خواهانی که چوب برای چرخ می گذارند را متحیر و مأیوس و همراه و همدل کند. باید خدمت صادقانه و کار اصولی و تأثیر گذار با حجم بالا و نستوهانه انجام شود وبه سرزنش بدخواهان و معاندان هم بی توجه باشید. کار خیلی خراب است و جای کار زیاد .
  • هادی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 3
    در کل امیدوار به دولت هستیم انشاالله موفق باشند