مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

شهردار منطقه ۱۱ تهران درخصوص بازسازی ۴ بنای ارزشمند تاریخی در محله فروزش که به مراحل پایانی کار نزدیک شده اند، توضیح داد.

مرمت بنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که پیش از این برای حفظ ابنیه ارزشمند تاریخی در این منطقه انجام شده است، گفت: با توجه به قرارگیری محله فروزش در بافت قدیمی و تاریخی شهر تهران، ۴ بنای ارزشمند واجد ارزش میراث فرهنگی در این محله به مرمت و بازسازی نیاز داشتند که با برنامه‌ریزی در طرح پروژه‌های توسعه محله‌ای از سوی اداره زیباسازی نسبت به بازسازی و مرمت آنها اقدام شد.

موسوی افزود: مرمت بازارچه نائب‌آقا، مرمت جداره سقاخانه عزیزمحمد، بازسازی جداره مسجد مشیرالسلطنه و ساعت تاریخی آن و همچنین مرمت چارسوق چوبی از جمله پروژه‌هایی هستندکه در محله فروزش اجرا شده‌اند.

شهردار منطقه ۱۱ در تشریح اقدامات انجام‌شده هر یک از این پروژه‌ها بیان کرد: مرمت بازارچه نائب آقا که به مراحل پایانی نزدیک شده است شامل جدارهسازی، عملیات کف‌سازی، مناسب‌سازی پیاده‌رو و نورپردازی است.

وی درباره مرمت جداره سقاخانه عزیزمحمد گفت: بازسازی و مرمت جداره، تعمیر قسمت داخلی و نورپردازی بنا همراه با کاشی‌کاری، آیینه‌کاری و حذف زوائد و... در مراحل پایانی است.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به قدمت مسجد و ساعت تاریخی مشیرالسلطنه بیان کرد: بازسازی و مرمت جداره، مرمت برج ساعت، تعمیر گلدسته و ساعت تاریخی مسجد انجام شده است.

به گفته موسوی، مرمت چارسوق چوبی نیز که تنها چارسوق چوبی موجود در شهر تهران است و قدمت بالای یکصد سال دارد، در حال انجام است و بیش از ۵۰ درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است که شامل تعمیر سقف و جداره، بازسازی و سبک‌سازی سقف، تعویض چوب‌ها، خرید سنگ و جداره‌سازی پایان می‌شود. طراحی فاز ۲ نیز با دریافت تأییدیه میراث فرهنگی انجام شده است.

کد خبر 641722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha