دومین رویداد مجازی گرامیداشت مفاخر ایران ویژه «محمدتقی‌خان فراهانی امیرکبیر» در آذر و دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

امیرکبیر

به‌گزارش همشهری آنلاین به‌نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با توجه به نقش امیرکبیر در تحولات اداری، نظامی و اقتصادی دوران قاجار و مبارزه مستمر او با استعمار، دومین رویداد مجازی گرامیداشت مفاخر ایران ویژه محمدتقی‌خان فراهانی برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد سهم بسزایی در آشنایی نسل جوان با شخصیت حقیقی و حقوقی امیرکبیر خواهد داشت.

شرکت در این رویداد مجازی در قالب‌ ویدئو، عکس، کتاب، مستند و مولاژ امکانپذیر است. علاقه‌مندان می‌توانند محتوای تولیدی خود از آرامگاه امیرکبیر، زادگاه او در روستای هزاوه استان مرکزی، خانه‌های امیرکبیر، خیابان‌ها، میادین و مراکز فرهنگی و گردشگری نام‌گذاری شده به نام او را در صفحه شخصی خود با #امیرکبیر_ایران منتشر و صفحه mcthir@ را منشن کنند.  

خالقان مولاژ، مولفان و نویسندگان مطالب درباره امیرکبیر از قبیل کتاب، مقاله، یادداشت و گزارش خبری نیز مشمول قائده بالا هستند.

برگزاری نمایشگاه مجازی عکس از آثار امیرکبیر، برنامه گفت‌وگو با تاریخ‌دانان نامی درباره تاثیرات امیرکبیر در تحولات ایران، تقدیر از بازماندگان و مسابقه مجازی در مورد زندگی امیرکبیر از جمله محورهای این رویداد است و به برندگان این رویداد به رسم یادبود هدایایی اهدا می‌شود.

کد خبر 641687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha