دستگاه جوجه‌کشی وسیله مخصوص برای تبدیل تخم نطفه‌دار به جوجه است. با استفاده از این دستگاه شرایطی ایجاد می‌شود که توسط آن، نطفه در داخل تخم رشد کرده و به جوجه تبدیل می‌شود. این شرایط شامل شرایط دمایی و رطوبتی و چرخش و ... می‌شود. در این مطلب به راه‌های کسب درآمد با استفاده از دستگاه‌های جوجه‌کشی خواهیم پرداخت.

دستگاه جوجه کشی

روش های کسب در آمد با استفاده از ماشین جوجه کشی :

به چندین طریق می توان با استفاده از دستگاه های جوجه کشی کسب درآمد کرد. امکان سنجی روش ها و بررسی شرایط اجرایی آنها می تواند در افزایش درآمد شما از آن روش بسیار کارساز باشید . در ادامه به بررسی روش های ممکنه خواهیم پرداخت.

- پرورش طیور مولد :

یکی از بهترین روش هایی که میتوان به آن اشاره کرد ، تولید تخم نطفه دار و سپس تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه می باشد. در ابتدا نیاز است که مولد های مورد نیاز خود را خریداری کنید و سپس با فراهم کردن شرایط مناسب برای آنها، تخم های نطفه دار را از آنها تهیه کنید.

پس از تهیه تخم نطفه دار می توانید با توجه به لیست قیمت دستگاه جوجه کشی اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی مناسب خود کرده و جوجه کشی را اغاز کنید. ظرفیت دستگاه باید با توجه به ظرفیت تولید تخم نطفه دار توسط شما انتخاب شود. همچنین در این روش از کسب درآمد می توانید جوجه های یک روزه را پس از خروج از تخم به فروش برسانید. با توجه به اینکه در این روش کنترل تغذیه و بهداشت و همینطور نسبت نر و ماده به خود شما بستگی دارد، باید بهترین شرایط را برای مولد ها ایجاد کنید تا بازدهی جوجه کشی شما و راندمان حاصل به حداکثر میزان ممکنه ارتقا پیدا کند.

- پرورش و نگهداری جوجه 1 روزه :

راهکار دیگر خریداری تخم نطفه دار و پروش جوجه های خارج شده از تخم می باشد. برخی از پرورش دهندگان با تجربه، با توجه به شناخت مناسبی که از جوجه ها دارند، پس از اقدام به جوجه کشی ، جوجه را به صورت 1 روزه به فروش نمیرسانند و پس از افزایش سن جوجه، اقدام به فروش جوجه ها میکنند.در این روش در صورتی که شرایط نگهداری فراهم باشد، پس از چند ماه میتوان جوجه ها را به عنوان طیور گوشتی و یا طیور تخم گذار و با قیمتی به مراتب بالاتر به فروش رساند.

- فروش جوجه 1 روزه :

روش دیگر استفاده از دستگاه جوجه کشی فقط برای فروش تخم های نطفه دار می باشد. شما از مراکزی که شناخت کافی نسبت به کیفیت کار آنها دارید تخم نطفه دار را خریداری می کنید و سپس با استفاده از دستگاه جوجه کشی انتخابی خود، اقدام به جوجه کشی می کنید. هم میتوانید پس از تولد جوجه ها اقدام به فروش مستقیم آن به پرورش دهنده کنید و هم اینکه پیش از پایان جوجه کشی آنها را با قیمتی کمی پایینتر به عرضه برسانید. هر دو این روش ها بسیار کارآمد بوده و هزینه ی خریداری دستگاه را بسیار سریع به شما بازپس خواهد داد. در این روش انتخاب فروشنده ی مناسب تخم های نطفه دار اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که در صورتی که تخم کیفیت مناسبی نداشته باشد، خریدار باید زیان بالایی را متحمل شود.

- توجه به طیور گرانقیمت :

با پیشرفت دستگاه های جوجه کشی و ساخت سنسورها و کنترلرهایی با دقت بالا، شرایط برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار طیور زینتی نیز به راحتی فراهم شده است. به آسانی می توانید با تهیه تخم نطفه دار مناسب این طیور اقدام بهخ جوجه کشی از آنها کرده و جوجه های انها را چه به صورت یک روزه و چه به صورت نیمچه به فروش برسانید. بازار طیور زینتی نیز بسیار داغ است و اگر اقدام به تولید مستمر کنید همواره خریداران ثابتی خواهید داشت. جوجه کشی از قرقاول های زنتی نیز میتواند در این دسته قرار گیرد که سوددهی بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

چگونه می‌توانیم با دستگاه جوجه‌کشی کسب درآمد داشته باشیم؟

- انجام کرایه ای جوجه کشی :

از دیگر روش هایی که میتوانید با آن به کسب در آمد از دستگاه جوجه کشی بپردازید، استفاده از دستگاه برای جوجه کشی نیابتی می باشد ! بدین معنا که به مناطقی روستایی مراجعه کرده و تخم های نطفه دار را دریافت می کنید. سپس قراردادی تهیه کرده و با توجه به مشخص کردن میزان تلفات تخم های نطفه دار را جوجه کشی می کنید. هزینه ای در این بین کسب میکنید که در صورت ادامه دار بودن کار جوجه کشی در مدت زمانی کوتاه هزینه ی دستگاه حاصل شده و سوددهی برایتان مهیا خواهد شد.

در این روش مشخص کردن حدزیان و همینطور اگاه کردن افراد از امکان شکست جوجه کشی به دلایلی همچون شرایط نامناسب نگهداری و تغذیه و ... ضروری می باشد.

چگونه بهترین دستگاه جوجه کشی را خریداری کنیم ؟

در خرید دستگاه جوجه کشی علاوه بر اینکه قیمت دستگاه جوجه کشی را به عنوان یکی از مهمترین اولویت های خود انتخاب میکنید، کیفیت و ارزش خرید را نیز در نظر بگیرید . به بیانی دیگر دستگاهی خریداری کنید که ارزش خرید بالایی داشته باشد و نسبت قیمت به کیفیت در آن رعایت شده باشد. دستگاه های ارزان قیمت غالبا از قطعات ارزان قیمتی همچون سنسورهای ارزان و موتورهایی با کیفیت پایین استفاده میکنند. بنابراین در انتخاب دستگاه دقت بیشتری کنید و دستگاهی با کیفیت مناسب خریداری کنید تا علاوه بر مهیا شدن راندمان مناسب برای شما، طول عمر دستگاه نیز بالا باشد.

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه :

- بدنه : بدنه باید به گونه ای باشد که در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد، بنابراین بدنه ی فلزی خریداری نکنید چرا که هم طول عمر کمی خواهد داشت و هم زنگ زدگی باعث ورود الودگی به داخل سیستم خواهد شد.

- موتور جوجه کشی : موتور باید قدرت کافی برای چرخش تعداد مشخص شده ای از تخم ها را داشته باشد. استفاده از موتورهایی که به نسبت ظرفیت دستگاه ضعیف هستند، میتواند علاوه بر ایجاد اختلال در جوجه کشی باعث کاهش طول عمر حتمی موتور نیز شود. همچنین دستگاه باید از موتورهای مخصوص جوجه کشی که دارای گیربکس های مخصوص هستند استفاده کند. استفاد از موتورهای معمولی و یا موتورهای جوجه گردان سبب ایجاد ضربه به تخم ها شده و راندمان کار را پایین خواهد آورد.

- سنسور : سنسور از جمله مهمترین قسمت های دستگاه های جوجه کشی می باشد که وظیفه ی کنترل دما و رطوبت را دارد. استفاده از سنسورهای دقیق میتواند تغییرات در سیستم را به سرعت به کنترلر گزارش داده تا مقادیر دما و رطوبت با سرعت بالاتری تنظیم شود. بهترین نوع سنسور برای دستگاه های جوجه کشی سنسورهای SHT می باشند که توانایی تشخیص دما و رطوبت به صورت همزمان را دارند.

سخن پایانی :

انتخاب صحیح دستگاه جوجه کشی در گرو مشخص بود هدف شما از جوجه کشی است. در صورتی که هدفی مشخص از جوجه کشی داشته باشید انتخاب دستگاه نیز به آسانی میسر میشود . در انتخاب دستگاه توجه ویژه ای به ارزش خرید محصول و نسبت کیفیت به قیمت داشته باشید تا بتوانید محصولی با ارزش خریداری کنید.

کد خبر 641447

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha