دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای این کلانشهر امروز با میانگین ۱۷۹ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان (قرمز) را نشان می‌دهد.

آلودگی هوای اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود مزارع اظهار کرد: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۱۷۰، استانداری ۱۸۵، رهنان با شاخص ۱۷۰، انقلاب با شاخص ۱۸۴، باهنر با شاخص ۱۹۱، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۷۲، کاوه ۱۷۰، رودکی با شاخص ۱۵۶، پروین ۱۹۴، فرشادی با شاخص ۱۸۴و فیض با شاخص ۱۷۳ ناسالم برای عموم شهروندان (قرمز) است.

وی با بیان اینکه اطلاعات چهار ایستگاه پایش در خیابان‌های باغ غدیر، میرزا طاهر، ورزشگاه میثاق و دانشگاه در دسترس نیست، اضافه کرد: شاخص هوا در ایستگاه سگزی با شاخص ۱۳۰و ضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه جی با شاخص ۲۴۰ در وضعیت بسیار ناسالم ثبت شده است گفت: کیفیت هوای شاهین‌شهر با شاخص ۱۱۴و مبارکه با ۱۳۱ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

ایستگاه‌های سنجش آلاینده ۴ شهر اصفهان قطع است

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: سنجش آلاینده‌ها در ایستگاه‌های دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان و کاهش محسوس دما و مه صبحگاهی غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان افزایش یافته است؛ با توجه به تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان به همه شهروندان توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت ورزشی در فضای باز در این مدت بپرهیزند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 641444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha