اجاره دادن ملک خالی و بلااستفاده چیز جدیدی نیست. سال‌هاست ساکنان شهرهای شمالی کشور، با اجاره ویلا و سوئیت کسب درآمد می‌کنند اما امروز شاهد ایجاد تغییراتی در روش اجاره دادن ملک هستیم.

image-20211206095836-1.png

به جای اینکه صاحب ملک با در دست گرفتن تابلو اجاره ویلا و سوئیت در مسیر مسافران بایستد و با چانه‌زدن به دنبال مسافر باشد، کافی است ملک خود را در یکی از سایت‌های معتبر اجاره اقامتگاه ثبت کند. این روش مزایایی نسبت به روش قدیمی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سایت‌های اجاره آنلاین اقامتگاه چه می‌کنند؟

اینکه چه کسی برای اولین بار ایده گسترش اقامتگاه از هتل به سوئیت، کلبه، بومگردی، آپارتمان و ویلا و... راه مطرح کرد، مشخص نیست، اما شرکت‌های خارجی بزرگی چون ایر بی اند بی در این زمینه فعالیت می‌کنند. در ایران خودمان هم شرکت‌های معتبری مانند هومسا وارد این حوزه شده‌اند و بسیار هم موفق عمل کرده‌اند. این کار یک حرکت برد-برد هم برای اجاره دهنده است هم برای اجاره کننده است.

مزایای ثبت اقامتگاه در وب سایت‌های آنلاین

در ادامه به صورت خلاصه به بعضی از مهمترین مزایای ثبت اقامتگاه در وب سایت هومسا اشاره می‌کنیم.

- دیده شدن بیشتر

ثبت اقامتگاه در یک وب سایت شناخته شده و معتبر مانند هومسا به دلیل تعداد کاربران گسترده‌ای که در سراسر ایران دارند، باعث می‌شود ملک شما بیشتر دیده شود. روزانه هزاران نفر از این وب سایت‌ها دیدن می‌کنند و اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب و رزرو می‌کنند. این تعداد به هیچ عنوان قابل مقایسه با مسافران گذری نیست.

- امکان معرفی بهتر ملک

در یک وب سایت آنلاین شما می‌توانید توضیحات کاملی از ملک خود همراه با عکس‌هایی جذاب ثبت کنید و کاربران بر اساس نیاز خود، آن را بررسی و انتخاب می‌کنند. این موضوع نه تنها مانع از ایجاد هرگونه سوء تفاهم یا بدفهمی می‌شود بلکه تنها یکبار این کار را انجام می‌دهید و نیاز به تکرار هر روز و هر ساعت آن نیست. در حالی که در روش آفلاین این امکان وجود ندارد.

- رفع محدودیت‌ها

در گذشته ذهنیت مردم این بود که فقط در شمال کشور می‌توان ویلا و یا اقامتگاه بومگردی اجاره کرد و برای سفر به سایر مناطق باید سراغ هتل رفت، اما امروزه می‌بینیم که با یک سرچ ساده می‌توان هر نوع اقامتگاهی را در هر نقطه‌ای از ایران پیدا کرد. این موضوع به ساکنان سایر استان‌ها هم برای درآمدزایی کمک بسیاری کرده است. دیگر زمان اجاره ویلا مبله در رامسر، لاهیجان، نوشهر و ... گذشته و می‌توان اقامتگاه‌های بومگردی‌ بسیار زیبایی در قشم، کیش، اصفهان، یزد و غیره هم پیدا کرد.

- کمک به توسعه گردشگری پایدار

کسب درآمد از طریق اجاره اقامتگاه برای بومیان تنها محدود به خود آن اقامتگاه نیست. بلکه با افزایش تعداد مسافران در مناطق روستایی، امکان فروش بهتر صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی با حذف واسطه‌ها هم امکان‌پذیر می‌شود.

- امکان سفر برای قشرهای مختلف جامعه

یکی از ساده‌ترین و کابردی‌ترین امکانات وب‌سایت‌های اجاره آنلاین، امکان مرتب‌کردن اقامتگاه بر اساس گران‌ترین، ارزان‌ترین و محبوب‌ترین است. این موضوع باعث می‌شود هر کسی با هر درآمدی بتواند با خیال راحت اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کند. در واقع از این طریق شما ملک خود را مستقیما به مشتریانی که خواهان آن هستند، نمایش خواهید داد.

- حاشیه سود بیشتر برای صاحب ملک

با سخت‌تر شدن شرایط زندگی، افراد به دنیال کسب درآمدهای جانبی هستند. اگر شما بخواهید از روش آفلاین برای اجاره ویلای خود استفاده کنید؛ یا باید خودتان شخصا این کار را انجام دهید یا فردی را برای این کار استخدام کنید و یا ملک خود در اختیار یک واسطه بگذارید. در هر سه روش درآمد شما کاهش پیدا می‌کند. در حالی که در روش آنلاین شما بدون اینکه مجبور باشید کار خاصی انجام دهید، ملک خود را اجاره خواهید داد. تنها کاری که باید انجام دهید، پذیرش درخواست مشتری و هماهنگی با واحد پشتیانی از طریق پیامک و تلفن است.

این قابلیت برای ساکنان تهران که از نظر زمانی، محدودیت زیادی دارند بسیار کاربردی خواهد بود. کسانی که به دنبال اجاره روزانه سوئیت مبله در تهران هستند، به راحتی و بدون نیاز به ملاقات رو در رو صاحبخانه می‌توانند، اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنند.

- اطمینان از خالی نماندن ملک

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی در وب سایت‌ها، ارائه تقویم رزرو اقامتگاه است. با استفاده از این امکان، شما می‌توانید بر اساس روزهای مختلف هفته و سال و یا تعداد نفرات، قیمت‌های متفاوتی را ثبت کنید. علاوه بر این کاربران از چند هفته قبل اقامتگاه شما را رزرو می‌کنند و نیازی نیست در روزهای مختلف سال نگران خالی ماندن اقامتگاه خود باشید. 

- پشتیبانی و امکان پیگیری بیشتر

وقتی اقامتگاه خود را به صورت آفلاین اجاره می‌دهید هیچ پشتیبانی از مشکلات احتمالی صورت نمی‌گیرد. برای مثال اگر بعد از رفتن مسافر متوجه خرابی یا مشکلی در اقامتگاه خود شوید، احتمال پیگیری و دریافت خسارت کمتر می‌شود.

- شفافیت و رفع ابهامات

در روش آنلاین قیمت‌ها مقطوع است و خبری از چانه‌زنی نیست. کاربران هم از قیمت نهایی رزرو خود مطمئن هستند و نگرانی بابت اینکه در پایان سفر مالک درخواست پول بیشتری کند وجود ندارد. در واقع در این روش همه قوانین، امکانات، انتظارات و قیمت‌ها واضح و شفاف اعلام می‌شود و رزرو نهایی و تایید توسط مالک به معنی قبول همه موارد است.

کد خبر 641423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha