سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: سال تحصیلی جدید با حضور 14 میلیون دانش‌آموز‌ از دیروز رسما در سراسر کشور آغاز شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی 88-87 در یکی از آموزشگاه‌های تهران گفت: مسائل رفاهی مهم‌ترین مشکلات فرهنگیان است و برای حل این مشکلات دولت به‌زودی لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌کند.

پرویز داوودی از معلمان به‌عنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت نام برد و بقیه مسائل را فرعی دانست.همچنین در این آیین پیام رئیس‌جمهوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به‌طور مستقیم از طریق رادیو پخش شد.

رئیس‌جمهوری در این پیام گفت: ان‌شاءالله و به فضل الهی نخواهیم گذاشت امسال جامعه فرهنگیان ما با بعضی مشکلات مالی و بودجه‌ای و کسری‌ها مواجه شوند.

محمود احمدی‌نژاد توصیه‌ای نیز به مسئولان آموزش و پرورش کرد: قدر جامعه فرهنگی را بدانید. قدر خدمت و خدمتگزاری به بهترین‌های کشور و در بهترین عرصه‌ها را بدانید.

وی در ادامه افزود: تلاش‌های خوبی را دارید انجام می‌دهید. همه این تلاش‌ها باید در متن جامعه فرهنگی همراه با جامعه فرهنگی و با کمک جامعه فرهنگی و مشارکت و نظارت آنها بیش از پیش گسترش پیدا کند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: همه تلاش‌ها برای خدمت به معلم و کلاس در رابطه معلم و دانش‌آموز باید متمرکز شود.

پرسش مهر

رئیس‌جمهوری پرسش مهر امسال را اینگونه مطرح کرد:«چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم.

راه‌های خدمتگزاری چیست؟ چگونه باید خدمت کرد؟ چه عواملی دست به دست هم بدهند که روحیه خدمتگزاری درجامعه گسترش پیدا بکند؟ فواید و نتایج خدمتگزاری چیست؟ تاثیر خدمتگزاری روی فرد خدمتگزار چگونه است؟ تأثیرخدمتگزاری روی محیط اجتماعی، روی منافع و مصالح یک ملت و در بسط فرهنگ مهرورزی و خدمتگزاری چیست؟

وظیفه آموزش و پرورش در این رابطه چیست؟ وظیفه دولت و مسئولان، وظیفه رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و تبلیغات در گسترش فرهنگ خدمتگزاری چیست ؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری در بین آحاد مردم، یک کشور و یک ملت می‌تواند به قله‌های سعادت برسد ؟

آیا بدون روحیه خدمتگزاری، مشکلات جامعه برطرف می‌شود ؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری فاصله‌ها و تبعیض‌ها و محرومیت‌ها برطرف خواهد شد ؟ سؤال این است که چگونه خدمتگزار خوبی برای جامعه باشیم ؟ دانش‌آموزان چه می‌توانند بکنند، چگونه می‌توانند به کشور، ملت و خانواده‌شان خدمت کنند؟ جامعه فرهنگی ما چه می‌تواند انجام دهد و همین طور بقیه اقشار؟ »

تبدیل مراکز تربیت معلم به دانشگاه

وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین از رفع نیازهای معیشتی و ارتقای منزلت معلمان و تجهیز مدارس خبر داد.

علیرضا علی احمدی گفت: امسال شیوه ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان در پایه‌های ابتدایی در بیش از یک سوم دبستان‌های کشور اجرا می‌شود و نتیجه تلاش دانش‌آموزان بر مبنای ارزشیابی کیفی صورت می‌گیرد.

وی در باره مراکز تربیت معلم نیز اظهار کرد: امسال مراکز تربیت معلمان به دانشگاه تربیت معلم ارتقا می‌یابد. وی افزود: به این ترتیب سطح آموزش‌های فرهنگیان نسبت به گذشته ارتقا پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در باره مشکل مدارس استیجاری و زمین‌های قلع و قمعی اظهار داشت: کارگروهی در هیات دولت برای حل مشکل مدارس استیجاری و زمین‌های قلع و قمعی ایجاد شده است و می‌خواهیم با همکاری هیات دولت با مالکان مدارس استیجاری و زمین‌های خارج از مالکیت آموزش پرورش به تفاهم برسیم.

کد خبر 64141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز