رئیس اورژانس کشور با اشاره به برخی خدمات اورژانس گفت: ما کار درمان در منزل انجام نمی‌دهیم و در این قالب موسساتی وجود دارند که چنین کارهایی را انجام می‌دهند که در قالب هوم کر معرفی می‌شوند.

اورژانس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، بیماران تنفسی بیمارانی هستند که بنا بر هر دلیلی در قالب بیماری کرونا یا شیمیایی یا مواد دیگر دائما به مدت طولانی نیاز به اکسیژن دارند و اگر متاسفانه به هر دلیلی اتصالات برقی محل استقرار آن‌ها در منزل قطع شود اولین کاری که می‌کنند این است که به اورژانس پناه می‌آورند و از تیم‌های اورژانس کمک می‌طلبند اما در چنین شرایطی اگر زمان قطعی برق طولانی‌مدت باشد تیم‌های امدادی اورژانس نمی‌توانند بیشتر از ۲۰ دقیقه در محل مستقر باشند و مجبورند به زودی به پایگاه برگردند یا به مأموریت دیگری بروند. 

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور، در این باره گفت: ما کار درمان در منزل انجام نمی‌دهیم و در این قالب موسساتی وجود دارند که چنین کارهایی را انجام می‌دهند که در قالب «هوم‌کر» معرفی می‌شوند و آن‌ها خدماتی از قبیل اتصال بیمار به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه اگر بیماری نیاز به اقدام تخصصی داشته باشد می‌توانیم او را به مراکز درمانی منتقل کنیم، ادامه داد: ما قرار نیست خانه مردم برویم و به آن‌ها سرم وصل کنیم، اکسیژن طولانی‌مدت دهیم. اما اگر بیمار نیاز به اکسیژن داشته باشد، همزمان در راه انتقال به مراکز درمانی می‌توانیم به او اکسیژن وصل کنیم.

میعادفر تصریح کرد: بیمارانی که دائما دستگاه اکسیژن‌ساز دارند حتما برای رفع گرفتاری قطعی برق، معمولا یک کپسول ۱۰ لیتری دارند که در مواقع اضطرار از آن استفاده می‌کنند.

رئیس اورژانس کشور گفت: تعداد مأموریت‌های ما زیاد است که باید تکنسین‌های ما به مأموریت‌های بعدی خود نیز برسند و ما حداکثر زمان استقرار تیم‌های اورژانس را ۲۰ دقیقه در نظر گرفتیم.

او با بیان اینکه زمان استقرار اورژانس باید کمتر از ۲۰ دقیقه باشد، افزود: ما کارهای فوریت پزشکی را انجام می‌دهیم و در غیر این صورت باید با موسسات هوم کر ارتباط برقرار شود.

میعادفر درباره جذب نیروهای خانم در اورژانس کشور بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه اورژانس از بانوان صورت می‌گیرد و به محض اینکه فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند وارد بازار کار ما شوند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: فعلا چون نیروی اورژانس کم داریم محدودتی برای جذب خانم‌ها نداریم اما استقرار این افراد حتما هزینه‌های ما را زیاد خواهد کرد چراکه ما باید آن‌ها را تیم سه نفره شامل یک راننده آقا و دو خانم را تشکیل دهیم که نیروی آقا در راستای کمک به حمل بیمار و انتقال آن بتواند به خانم‌ها کمک کند.
 

کد خبر 641398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha