رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید دست‌های ناسالم را قطع کرد، گفت:  دولت مصمم است که این روابط ناسالم خاتمه دهد و حتماً این روابط ناسالم به کشور، اقتصاد و بازار ضربه می زند. 

حجت الاسلام رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شامگاه یکشنبه (۱۴ آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم در پاسخ به این سوال که چرا علی علیرغم همه اقدامات صورت گرفته اجناس در بازار به قیمت گزاف به دست مردم می‌رسد؟ گفت: ما معتقدیم که باید سامانه جامع فعال شود. بخش‌های مختلف دارای سامانه بوده اما جامعیت ندارد و به هم متصل نیست و ما نمی‌توانیم از آن بهره برداری کاملی داشته باشیم. 

رئیس جمهور تصریح کرد: باید بنا در گمرکات بانک و بخش هایی مثل وزارت صمت با هم لینک شوند و سامانه جامع تجارت به سامانه ای که بتواند به موقع وضعیت اقتصادی را تشخیص دهد و تبادلات را کاملا رصد کند و در آن فرار مالیاتی کمتر اتفاق می افتد در این قضیه حقوق دولت کاملاً دنبال و رصد می‌شود و بخش‌های مختلف می‌توانند ببینند. 

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای دارای اولویت که ما اکنون در کشور در حال انجام دادن آن هستیم بحث شکل دادن به سامانه جامع است که یکی از آرزوهای ما بوده و می تواند کمک کننده باشد و ما به مردم این نوید را می‌دهیم که به زودی این سامانه جامع به بهره‌برداری خواهد رسید و کارهای مقدماتی آن انجام شده است. 

وی افزود: ما از آنچه که در مجلس نسبت به فضای کسب و کار و رونق تولید تصویب شده است استقبال می‌کنیم و معتقدیم که هر ۷ قانون در وضعیت  اقتصادی موثر خواهد بود چرا که باید مشکلات را از پیش پای تولیدکننده، کارآفرین و سرمایه گذار رفع کرد. 

رئیسی با تاکید بر اینکه باید دستهای ناسالم را قطع کرد، گفت:  دولت مصمم است که این روابط ناسالم خاتمه دهد و حتماً این روابط ناسالم به کشور، اقتصاد و بازار ضربه می زند. 

رئیس جمهور با اشاره به ارز ترجیحی تصریح کرد: ۸ میلیارد در قانون بودجه برای اینکه بتوان در سال جاری کارهای اساسی تری صورت بگیرد، پیش‌بینی شد. این مبلغ تا آغاز دولت ما کفاف نداد و تمام شد و پولی که باید در کل سال استفاده می‌شد در همان ۵ ماه قبل از آغاز دولت جدید به پایان رسید. 

وی گفت: ما به مردم گفته بودیم کاری که بخواهد به اقتصاد کشور شوک وارد کند انجام نخواهیم داد و به دنبال غافلگیر کردن مردم هم نیستیم، بنابراین مسئله ارز ترجیحی در جلسات تخصصی بررسی شد و تمهیداتی نیز در دولت برای این قضیه اندیشیده شده تا بتوانیم دست دلالها را قطع کنیم و این امکان مستقیم در جیب مردم قرار بگیرد. 

رئیسی افزود: ما در دولت بنا داریم در نظام توزیع و تخصیص این اعتبارات دست دلالی و سوداگری را قطع کنیم و به سمتی برویم تا مردم از این امکانات بهره‌مند شود من قبلا هم قول دادم اکنون هم تاکید می‌کنم که ما در تصمیمات اقتصادی حتماً مردم را غافلگیر نخواهیم کرد بلکه با مردم در میان می‌گذاریم و مقدمات  نیز در حال انجام شدن است. هرگونه اصلاحات و اقداماتی را با کارشناسان و اندیشمندان اقتصادی مطرح و مردم را نیز در جریان خواهیم گذاشت.

کد خبر 641351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    اگه راست میگی تعدادی از مفسدان اقتصادی رو جلو چشم مردم اعدام کنید وسلام