نماینده آموزش و پرورش در بخش خرانق از تحصیل دانش آموزان خرانقی در رشته گردشگری یک مدرسه دوره متوسطه در خرانق یاد کرد و گفت: پیگیر ایجاد رشته مرمت در این مدرسه نیز هستیم تا دانش آموزان علاقمند را به این رشته دعوت کنیم.

روستای خرانق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «نادر پیری اردکانی» با بیان این که دانش آموزان سال نهم مدرسه شهید مروتی خرانق برای اولین بار در رشته گردشگری تدریس می‌کنند، اظهار کرد: قرار بود که این دانش آموزان برای ادامه تحصیل به اردکان بروند و ادامه تحصیل دهند، اما پیشنهاد کردیم که خرانق با توجه به جهانی شدن این روستا و کاروانسراهایش میزبان رشته گردشگری باشد.

وی افزود: بر این اساس، تصمیم گرفتیم تا هنرستان کاردانش را به رشته گردشگری تجهیز کنیم هر چند که استقبال از این رشته تحصیلی در روستا برایمان قابل تصور نبود، اما با جمعیت چهارنفره از ۷ دانش اموز پایه تحصیلی نهم، فعالیت این رشته برای اولین بار در خرانق آغاز به کار کرد.

نماینده آموزش و پرورش در بخش خرانق با بیان این که در ابتدا، خانواده‌ها نگران آینده این رشته تحصیلی بودند، گفت: دیدگاه غالب اینگونه بود که همه می‌توانند در رشته گردشگری فعالیت کنند و نیازی به مرتبط بودن رشته تحصیلی نیست، اما در حال حاضر بسیار علاقمند هستند و خانواده‌ها نیز احساس رضایت می‌کنند.

وی با بیان این که زیرساخت‌های فعالیت در حوزه گردشگری فراهم شده است، گفت: باید بچه‌ها را به گونه‌ای پرورش دهیم که بتوانند با بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها مسئولیت‌های مهم گردشگری در خرانق را بر عهده بگیرند.

وی با بیان این که اگر دانش آموزان کنونی موفق باشند می‌توانند هم نوعان و علاقمندان را جذب این حوزه کنند، گفت: ما با حدود ۷۰ دانش اموز محصل و آماده رشته گردشگری می‌توانیم کمبودهای نیروهای مرتبط را در خرانق برطرف کنیم و چه بهتر که این نیروها بومی باشند و بتوانند پس از تحصیل در رشته گردشگری در مشاغلی مانند بومگردی، راهنمای گردشگری، صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی مشغول به کار شوند.

نماینده آموزش و پرورش در بخش خرانق با بیان این که در رشته گردشگری پایه نهم دروس موزه‌ها و راهنمای گردشگری دو درس کلی است، اظهار کرد: ما این دروس اختصاصی را در کنار دروس عمومی مانند ریاضی و فارسی به دانش اموزان آموزش می‌دهیم.

به گفته وی، توسعه این حوزه به حمایت کردن از بچه‌ها بستگی دارد چرا که در روستاهای دیگر هم دانش آموز علاقمند به این رشته وجود دارد و اگر دانش اموزان بومی جذب دبیرستان شوند، می‌توانیم با قوای بیشتری فعالیت کنیم.

پیری اردکانی با یادآوری این مساله که در بخش خرانق به رشته‌های مکانیک و برق، کشاورزی و غیره هم نیاز است، گفت: باید در کنار رشته گردشگری سایر رشته‌ها را نیز داشته باشیم، چرا که این رشته‌ها کمک کننده رشته گردشگری و تامین کننده نیازهای خرانق هستند.

نماینده آموزش و پرورش خرلنق در اردکان استان یزد درپایان گفت: البته علاوه بر رشته گردشگری، پیگیر ایجاد رشته مرمت در مدرسه نیز هستیم تا دانش آموزان علاقمند را به این رشته دعوت کنیم.

کد خبر 641258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha