گزارش همشهری درباره عملکرد دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز تشکیل و آغاز به کار آن را می‌خوانید.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری ، امروز شنبه صدمین روز شروع به کار دولت سیدابراهیم رئیسی پس از تشکیل کابینه در سوم شهریورماه است. اقدامات ضرب‌الاجلی دولت سیزدهم طی این مدت گره‌گشایی در واکسیناسیون کرونا، تنگناهای معیشتی و دیپلماسی احیای برجام را هدف گرفتند و به دنبال کنترل اوضاع برآمدند.

با این حال حجم انباشته مشکلات کشور بر روی یکدیگر طغیان و آرامش تلاطم‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را یکی پس از دیگری به همراه داشته است. جولان کرونا پس از ۲۱ماه با واکسیناسیون جهادی دولت رئیسی به درجه تثبیت و آرامش رسیده است و تب و تاب اجتماعی کشور در روابط نزدیک‌تر رئیس‌جمهور با مردم رو به ترمیم و کاهش شکاف‌های اجتماعی گذاشت.

گرانی‌ها در بخش اقتصاد اگرچه مهار نشد، اما کمبود اقلام و در هم ریختگی بازار مایحتاج مردم جای خود را به تنظیم بازار داد. شروع مذاکرات برجامی در آذرماه نیز بهبود شرایط معیشتی و کاستن فشارهای تحریمی را به افکار عمومی نوید داده است. گزارش همشهری درباره عملکرد دولت سیزدهم در ۱۰۰روز تشکیل و آغاز به کار آن را می‌خوانید.

  کارنامه ۱۰۰‌ روز کار رئیسی و دولتمردانش

کد خبر 640927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    21 0
    سلام.لطفاپیگیرنزول قیمت خودرو.مایحتاج ضروری زندگی.گرانی مصالح ساختمانی باشیدسفره مابازنشستگان روزبه روزکوچک ترمی شود
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    11 2
    اقدامات خوبی شده اما مشکل کشور ما زمینه ای است و از ناحیه ی دولتها نیست و آن علت العلل اصلی مشکلات باید تغییر کنه و این که کشور در جهت سیاستهای معقول برای رسیدن به موفقیت و رفع مشکلات گوناگون حرکت کنه. موفقیت روش صحیح می خواهد، سنجیده عمل کردن می‌خواهد، پیش بینی درست می خواهد، سیاست ما در رابةه با دنیای خارج اشکال اساسی دارد، و باعثشده دائما" وقت و انرژی و توان و هزینه ی کشور در راه تنشهای فرساینده هدر رود و به بنیه ی کشور آسیب برسد. این که مشکلات زیادی به وجود آید و موردی چندتا رفو شود مشکل و درد کشور را درمان نمی کند، مدام جنگ نابرابر، سیاستهایی که به فایده راه موفقیت نیست. مردم دائما" دچار مشکلات گوناگون، سرگرم و متمرکز شدن روی تنش و جنگ اقتصادی و غیره، نه روابط خوب و معقولانه ای در جهت کمک به موفقیت با ډیگر کشورها هست و نه مشکلات داخلی رفع و امورات به سامان می رسد. این وضع باید خاتمه پیدا کند. در کشور یک عده در رفاهند بقیه گرفتار انواع مشکلات هستند و روند پیشرفت کشور هم با انواع موانع دچار شده است که باید سیاستها و نگرشها عوض شود.
  • US ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    10 1
    اگر می خواهید قیمت خانه را کنترل نماید باید مصالح ساختمانی (مخصوصا آهن و سیمان) و زمین و مشاوران املاک را کنترل نماید. معادن سیمان و آهن و زمین که در دستان حکومت است، و اگر جلوی صادرات و دلالان گرفته شود قیمتش سقوط می کند. آنچه باقی می ماند، سوداگری دو طرفه مشاوران املاک است، به این ترتیب که یک مشاور املاک اکنون در ایران برای اینکه یک ملک را بفروشد حداقل 10 درصد از صاحب ملک طلب می کند، یعنی برای یک ملک 2 میلیارد تومانی بیش از 200 میلیون تومان بیشتر از قیمت ملک از خریدار می گیرد بدون اینکه خریدار بفهمد. بنابراین، اگر شما خانه خود را بفروشید، مجبورتان می کنند که 10 درصد پول به مشاوران املاک بدهید و از آن طرف، اگر بخواهید خانه ای دیگر بخرید، مجبور می شود 10 درصد دیگر اینبار در دل قیمت خرید به بنگاه دار بدهید. این بدان معنی است که در خوشبینانه ترین حالت ارزش پول شما توسط بنگاه دار 10 تا بیش از 20 درصد کاهش پیدا می کند، این یعنی ارزش پول کشور نیز کاهش پیدا می کند چونکه قدرت خرید ملک از عوامل اصلی تعیین کننده ارزش پول است. مالیاتی که از بنگاه داران گرفته می شود در حد همان جدول اتحادیه
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      4 0
      دقیقا برعکس شیب رشد قیمت مسکن عملا ارتباطی به گرانی مصالح نداره . افزایش قیمت مسکن ناشی از بانک دارهای ملاکی هست که بصورت کاذب هر ساله مسکن رو بالا می برند تا عوایدش نصیب بانک بشه با دادن 20 درصد سود به ملت عملا سودهای 100 درصدی ببرن
  • احمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    17 6
    اقدامات خوبه قابل تحسینه ،ولی راضی کننده وکافی نیست اقدام خیلی فوری اشتغال پایدار جوانهاست ،افرادیکه در گزینشها نشستندازسد کنکورهم برای جوانها سخترشدند سعی می کنندجوان را از هرلحاظ ناامید کنندحتی جوانها به انقلاب بدبین می کنندروشهای گزینش واستخدام درست بشه.بورس تمام زندگی مردم را به فنا برد هنوزهم روز به بدتر میشودبرای بورس یه کاری بکنند.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    14 1
    انتقاد ها رو که ثبت نمی کنید اینو ثبت کن خیلی دولت خوبیه همه چی هم خوب شده مشکلی هم نداریم
    • خخخ IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 0
      دقیقا انتقادات منم چاپ نکرده این سایت شجاع خخخ البته حق داره نمی تونه از جایی که پولشو می دن انتقاد کنه وگرنه همشهری نبود می شد ماندلایی گاندیی چیزی