رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح ترافیک و ناکارآمدی‌ آن توضیح داد و بر ضرورت بازنگری در آن تاکید کرد.

ترافیک ـ طرح ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح ترافیک با هدف آرامسازی و روان سازی محدوده مرکزی شهر و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در این پهنه ۳۷ کیلومتر مربعی تصویب شده و از سال ۵۹ این محدوده دچار محدودیت‌هایی شده است.

او ادامه داد: با توجه به گذشت ۴۰ و چند سال زمان آن رسیده که  طرح ترافیک را بازنگری کنیم و نظاماتی را حاکم کنیم که این محدوده دچار آسیب های کمتری شود. این منطقه شب مردگی شده و سکونت هم از آنجا کوچ کرده است، به دلیل همین ممنوعیت ها موتورسیکلت های زیادی جایگزین خودروها شدند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان آلودگی موتورسیکلت‌های بنزینی، تصریح کرد: موتورسیکلت هایی که میزان آلایندگی آنها چندین برابر بیشتر از خودرو شخصی است و باید الگوی طرح ترافیک مجددا بازنگری شود، انشالله بتوانیم روش هایی دنبال کنیم که علاوه بر آرامسازی ترافیک و روان کردن، آلودگی هوا را هم کاهش دهیم و وقت مردم تلف نشود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مناسب درباره موتورسیکلت هاست، موتورسیکلت‌های کاربراتوری به شدت آلاینده و پرصدا هستند که موجب سلب آرامش شهروندان می شوند به همین دلیل باید موتورسیکلت های برقی جایگزین شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: جلساتی درباره این موضوع با مدیران خواهیم داشت و جزئیات را در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات بهبود پیدا کنند.

کد خبر 640900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    باسلام، کلیه بحث ها که در رابطه با ترافیک تا کنون د ر تلویزیون پخش شده نتیجه ای در بر نداشته، ومسولیس هربخش یکدیگر رامحکوم می کنند، تغیرات مستلزم هزینه است، و دست اندرکاران مسله را سرسری می‌گذرانند، هوا که آلوده شد، درموردش بحث می‌شود، باران وبرف که آمد فراموش می‌شود،، خودرو های برقی بایستی جایگزین شود،حمل ونقل عمومی بایستی نو وبازنگری شود، فرهنگ استفاده از دوچرخه بایستی رواج پیدا کند،
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا پلیس عمل کردش در مقابل موتور سکلت ضعیف است نود درصد آنها خلاف کارهستن تمام شهر شده موتور