مرد شماره ۱۵ اسنوکر جهان پس از شکست حسین وفایی در رقابت‌های قهرمانی انگلستان (UK Championship) از عملکرد وی تمجید کرد.

حسین وفایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران که در رقابت‌های قهرمانی انگلستان (UK Championship) شرکت کرده است در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف جک لیزوسکی انگلیسی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد. شکست وفایی در این مرحله از مسابقات درحالی رقم خورد که حریف انگلیسی او در رده ۱۵ جهان قرار داشت.  

جک لیزوسکی ۳۰ ساله پس از حذف وفایی از این رقابت‌ها گفت: حسین در فریم آخر توپ سختی داشت اما من به شجاعت او احترام می‌گذارم. وفایی بازیکن سختی است و شکست دادن آن بسیار سخت‌تر!  برای من نتیجه خوبی است که توانستم از او عبور کنم و این بازیکن را شکست دهم.

این بازیکن ۳۰ ساله ادامه داد: برای اسنوکر در سراسر جهان و در ایران عالی است که او اینقدر خوب کار می کند. این یک بازی بزرگ برای من بود که پیامدهای زیادی داشت.

به گزارش ایسنا، ملی پوش اسنوکر ایران در مرحله اول این مسابقات به مصاف پانگ جون ژو(Pang Junxu) رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی برسد. حسین وفایی درحالی در این مسابقات شرکت کرده بود که او در رنکینگ ۶۳ جهان قرار دارد. در مرحله دوم این مسابقات ملی‌پوش اسنوکر ایران به مصاف مارک سلبی مرد شماره یک و یکی از قدرتمندترین اسنوکربازان جهان رفت و این بازی با پیروزی حسین وفایی پایان یافت.

سلبی هم پس از شکست در این بازی اظهار کرد: "در دو فریم اول واقعاً فرصتی پیدا نکردم چرا که حسین عالی بازی کرد. احتمالاً باید فریم سوم را می‌بردم، وفایی دوباره عالی شروع کرد و کاملاً شایسته پیروزی در مسابقه بود. "

نماینده اسنوکر ایران در سومین رقابت خود توانست گودونگ چینی را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهد تا وفایی به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود کند. هرچند که وفایی در مرحله یک هشتم این رقابت‌ها شکست خورد اما او در این مسابقات درخشید چرا که مرد شماره یک اسنوکر جهان توسط او از این رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات قهرمانی انگلستان یک تورنمنت حرفه‌ای اسنوکر و از معتبرترین رقابت‌های جهان است که از ۲۳ نوامبر تا ۵ دسامبر در انگلستان برگزار می‌شود. نیل رابرتسون مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است. او در فینال ۲۰۲۰ جاد ترامپ را با نتیجه ۱۰–۹ شکست داد.

قهرمان این رقابت‌ها می‌تواند ۲۰۰ هزار پوند را به جیب بزند و نفر دوم ۸۰ هزار پوند را برنده خواهد شد. مجموع جوایز این رقابت‌ها بیش از یک میلیون پوند تخمین‌زده شده است.

کد خبر 640852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha