حسین وفایی که یک‌ماه پیش سالیوان اسطوره اسنوکر را شکست داده بود این‌بار در انگلیس مارک سلبی مرد شماره‌یک جهان را برد.

حسین وفایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ستاره‌های اسنوکر جهان از روبه‌رو شدن با حسین وفایی وحشت دارند. او عادت کرده است ستاره‌ها را یکی پس از دیگری شکست دهد. وفایی همین یک‌ماه پیش در مسابقات انتخابی مسترز آلمان رونی سالیوان رنک ۳ جهان را شکست داد و این بار هم در مسابقات قهرمانی انگلستان مرد شماره‌یک جهان، مارک سلبی را برد.

وفایی که هم‌اکنون رنک ۶۳ جهان را دارد، در دور اول با پانگ‌چون ژو بازی کرد. ژو که رنک ۶۶ است، مقابل وفایی ۶ بر ۴ شکست خورد. این پیروزی قابل پیش‌بینی بود اما بازی مهم برای وفایی، بازی بعدی بود. شاید خوش‌بین‌ترین طرفداران او هم تصور نمی‌کردند او در مقابل مارک سلبی، مرد شماره‌یک جهان بتواند برنده میدان باشد. البته آنهایی که بازی‌های انتخابی جام‌جهانی و پیروزی وفایی در مقابل سالیوان را به یاد داشتند، شاید ته دلشان امیدوار بودند که این بار هم وفایی شگفتی‌ساز شود. سلبی خیلی بدشانس بود که خیلی زود با وفایی روبه‌رو شد. او ۶ بر ۲ مقابل وفایی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این پیروزی برای خود وفایی هم دور از انتظار بود.

او این برد باارزش را به خوش‌شانسی خودش ربط داده است: «فکر می‌کنم امروز کمی خوش‌شانس بودم. برای مارک سلبی متأسفم. او یکی از اسطوره‌های ماست و احترامش واجب.» در مقابل فروتنی وفایی، سلبی از او تعریف کرده است: «در ۲ فریم اول واقعا فرصتی پیدا نکردم چرا که حسین عالی بازی کرد. احتمالا باید فریم سوم را می‌بردم، اما وفایی دوباره عالی شروع کرد و کاملا شایسته پیروزی در مسابقه بود.» این نخستین باری نیست که مارک سلبی در یک مسابقه مقابل وفایی شکست می‌خورد. سال ۲۰۱۹ در مسابقات آزاد ولز، سلبی که آن زمان هم مرد شماره‌یک جهان بود ۴ بر ۳ به وفایی باخت. سلبی و سالیوان نخستین ستاره‌هایی نیستند که از وفایی شکست می‌خورند.

وفایی سال ۲۰۱۷ در مسابقات اوپن چین، جو پری، بن وولاستن، و روری مک‌لاود را شکست داد و به یک‌چهارم‌نهایی رسید و در این مرحله جاد ترامپ را برد. مسابقه بعدی وفایی امشب ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود و او باید با گودونگ چینی رقابت کند. قهرمان مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۰ هزار پوند، (حدود ۸ میلیارد تومان) جایزه می‌گیرد. وفایی در مسابقات انتخابی مسترز آلمان بعد از اینکه سالیوان را شکست داد، در مسابقه بعدی‌اش نتوانست به پیروزی برسد و از دور مسابقات کنار رفت. هواداران وفایی امیدوارند او این بار بتواند به مراحل بالاتر برسد.

کد خبر 640254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha