فهرست برگزیدگان جوایز سالانه هیات ملی نقد منتشر شد و «قهرمان» اصغر فرهادی توانست دو جایزه مهم بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود کند.

فيلم سينمايى قهرمان

همشهری آنلاین - مهدی فروتن: چند روز پس از اهدای جوایز گاتهام به برترین فیلم‌های مستقل سال ۲۰۲۱ که با برتری «دختر گمشده» مگی جیلنهال همراه بود، نوبت به مراسم اهدای جوایز هیات ملی نقد ۲۰۲۱ در گام دوم فصل جوایز سینمایی امسال رسید. در این دوره، «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی توانست در دو بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم خارجی‌زبان از رقیبان پیشی بگیرد و گامی بلند برای درخشش احتمالی در ادامه فصل جوایز به ویژه مراسم اسکار بردارد.

امسال پل تامس اندرسن با «لیکریش پیتزا» دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد به ویل اسمیت برای بازی در «شاه ریچارد» رسید. ریچل سگلر با بازی در «داستان وست ساید» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و کی‌ران هایندز با «بلفاست» و آنجانو الیس با «شاه ریچارد» به ترتیب بهترین بازیگران مرد و زن مکمل لقب گرفتند. جوئل کوئن هم با «تراژدی مکبث» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد.

جوایز هیات ملی نقد که با رای گروهی از سینمادوستان، حرفه‌ای‌ها، استادان دانشگاه و فیلمسازان به برترین‌های سال اهدا می‌شود، در چند دهه اخیر معیاری مهم برای حضور احتمالی برندگان در میان نامزدهای اسکار بوده است. سال گذشته هیات ملی نقد جایزه بهترین فیلم را به «هم‌خون ۵» اسپایک لی اهدا کرد اما در کمال شگفتی این فیلم از راهیابی به فهرست نامزدهای اسکار بازماند. در دهه ۲۰۱۰ هم «خشن‌ترین سال» تنها فیلمی بود که با وجود درخشیدن در جوایز هیات ملی نقد راهی به اسکار نیافت.

هیات ملی نقد آمریکا با بررسی بیش از ۲۲۱ فیلم برگزیدگان این دوره را معرفی کرده‌اند و قرار است برندگان امسال در مراسم روز ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ جوایز خود را دریافت کنند.

کد خبر 640838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha