تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال امشب در لیگ برتر انگلیس و در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم می‌روند.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب در ورزشگاه اولدترافورد و در جایگاه استرتفورداند برای تقدیر و تشکر از خدمات اوله‌گونار سولسشائر که به‌تازگی از سرمربیگری منچستریونایتد برکنار شده، پرچم و تابلویی نصب می‌شود.

رالف رانگنیک، سرمربی موقت آلمانی این تیم که هنوز مجوز کار در انگلیس را دریافت نکرده، در بازی امشب با آرسنال هم نمی‌تواند من‌یونایتد را هدایت کند و احتمالا باید تا یکشنبه و بازی برابر کریستال‌پالاس صبر کند. در غیاب او بار دیگر هدایت تیم در دست مایکل کریگ خواهد بود که توانسته من‌یو را از ۲‌دیدار سخت عبور دهد؛ پیروزی ۲ بر صفر در زمین ویارئال و تساوی خارج از خانه مقابل چلسی صدرنشین و قدرتمند.

رانگنیک می‌تواند این بازی را از روی سکوها تماشا کند. او به این دلیل که پیش از محدودیت‌های جدید کرونایی وارد انگلیس شده، نیازی به ماندن در قرنطینه ندارد اما لازم است مجوز کار بگیرد. رالف درباره این انتقال گفته: «به‌خاطر پیوستن به منچستریونایتد هیجان زده‌ام و تمرکزم روی این است که فصل موفقی با باشگاه داشته باشم. ترکیب تیم پر از بازیکنان بااستعداد و باتجربه است. همه انرژی‌ام در این ۶‌ماه روی این است که بازیکنان هم به‌طور فردی و هم به‌طور تیمی، پتانسیل‌های خود را شکوفا کنند. بعد از آن به‌دنبال پشتیبانی از باشگاه در اهداف بلندمدت‌شان در نقش مشاور هستم.» گفته می‌شود او روی گزینه پوچتینو برای سرمربی دائمی در فصل آینده نظر مساعدی ندارد و بیشتر دنبال روبرتو مانچینی است تا درصورت ناکامی تیم ملی ایتالیا در پلی‌آف راهیابی به جام جهانی، سرمربی اسبق من‌سیتی را به اولدترافورد بیاورد و جایگزین خودش کند.

اگر مجوز کار سرمربی موقت آلمانی صادر شود، او می‌تواند برای بازی یکشنبه آینده مقابل کریستال‌پالاس روی نیمکت بنشیند. چند بازی بعدی هم چندان سخت نیستند؛ چهارشنبه بازی تشریفاتی مقابل یانگ‌بویز در اولدترافورد و سپس ۳ بازی نسبتا ساده با فاصله کم مقابل نوریچ، برنتفورد، برایتون و استراحت ۹ روزه به مناسبت کریسمس و سپس بازی با نیوکاسل، برنلی، ولوز و استون‌ویلا که نتیجه‌گیری در این بازی‌ها می‌تواند رانگنیک را در اولدترافورد تثبیت کند و من‌یونایتد را به بالای جدول ببرد.

آرسنال هر چند وقت یک‌بار به تور تیمی مدعی می‌خورد و با چند گل می‌بازد و سپس در مسیری ساده قرار می‌گیرد و آرتتا با چند برد شرایط خودش را روی نیمکت این تیم تثبیت می‌کند. بعد از بازی سخت امشب نوبت به بازی‌های ساده‌تری با اورتون، ساوتهمپتون، وستهم، لیدز، ساندرلند (جام حذفی) و نوریچ می‌رسد و شاید نتیجه‌گیری در همین بازی‌ها بتواند پس از مدت‌ها توپچی‌ها را به جمع مدعیان برگرداند. اونای امری ۲‌سال پیش در همین روزها -دیروز- از آرسنال اخراج شد.

آرسنال اگر امسال قهرمان لیگ نشود وارد هجدهمین سالی می‌شود که از آخرین قهرمانی‌اش می‌گذرد و این طولانی‌ترین زمان در تاریخ باشگاه است که قهرمان لیگ نمی‌شود.

توپچی‌ها در ۳ بازی اخیر خود در لیگ برتر در اولدترافورد شکست نخورده‌اند. آرسنال البته در خانه بهتر نتیجه می‌گیرد. از نخستین بازی خانگی آرسنال تحت هدایت میکل آرتتا دسامبر ۲۰۱۹ تنها ۳ تیم (چلسی، منچسترسیتی و لیورپول) موفق به کسب امتیاز خانگی بیشتر از آرسنال (۶۷‌امتیاز) شده‌اند.

وضعیت دروازه‌بان‌های ۲ تیم خوب است. دخه‌آ بالاخره توانسته طلسم پنالتی نگرفتن خودش را باطل کند و آرون رمزدیل هم که کلا برند لنو را در آرسنال نیمکت‌نشین کرده. رمزدیل از زمان پیوستن به آرسنال از شفیلد ۱۱ بازی درون دروازه آرسنال ایستاده که توانسته ۸ بار کلین‌شیت کند و ۸ بار تیم را به پیروزی برساند. فعلا تعداد کلین‌شیت‌های او از ۲‌فصل اخیر خودش بیشتر است. این دروازه‌بان درباره رویارویی با کریستیانو رونالدو هم گفته: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم مقابل رونالدو بازی کنم، اما امیدوارم او مقابل ما بازی کند زیرا این به من فرصتی می‌دهد تا خودم را محک بزنم.»

آرسنال امیدوار است بوکایو ساکا از مصدومیت شدید در بازی مقابل نیوکاسل بهبود یابد. وضعیت او هنوز ارزیابی نشده، اما پزشکان پیش‌بینی می‌کنند که مصدومیت او جدی نباشد. در اردوی منچستر مگوایر از محرومیت برگشته و تست کرونای گرینوود هم منفی شده اما واران، لوک شو و کاوانی همچنان مصدوم‌اند.

این مسابقه که به داربی شباهت پیدا کرده قدمتی ۱۲۸ ساله دارد و از سال ۱۹۱۹ به این‌طرف یعنی ۱۰۳ سال است که هر دو تیم همواره در یک لیگ حضور داشته‌اند اما دشمنی بین ۲ تیم از اواخر دهه ۱۹۹۰ شکل گرفت، پیش از زمانی که آرسنال با ونگر به قدرت برسد و بین او و فرگوسن دشمنی شکل بگیرد.

در مجموع ۲۳۵ رویارویی بین ۲ تیم در همه رقابت‌ها ۹۷ بار منچستر به پیروزی رسیده و ۸۵ بار آرسنال و ۵۳ دیدار هم مساوی تمام شده. منچستر ۳۵۴ گل به آرسنال زده و ۳۲۷ گل هم خورده.

رونالدوی پس از توپ طلا

رونالدو در ماه‌های دسامبر آمار گلزنی خوبی دارد و البته چه ماهی غیر از تابستان‌های تعطیلی فوتبال بوده که این بازیکن آمار گلزنی خوبی نداشته؟ او در این‌ ماه در مجموع ۱۰۰ بازی که برای تیم‌های مختلف به میدان رفته، توانسته ۸۱ بار به گل برسد. درباره رابطه او و سرمربی جدید و آلمانی منچستر شایعه شده که رانگنیک به‌دلیل علاقه و ابداع سبک گگن‌پرسینگ، نمی‌خواهد به کریستیانو در بازی‌ها و دقایق زیادی بازی بدهد. رونالدو با اینکه در ۳۶ سالگی هنوز سریع می‌دود، اما در پرس بازیکنان حریف جزو بهترین‌های تیمش نیست. با فعل‌وانفعالات جدید، رونالدو تصمیم گرفته فشار تمرینات را بیشتر کند. او پریروز ساعت ۶ صبح برای تمرین به کارینگتون رفت. با همه گمانه‌زنی‌هایی که درباره رانگنیک مطرح می‌شود، بعید است کسی که با نظر فرگوسن به منچستر آمده باشد، بازیکن محبوب این اسطوره یعنی رونالدو را نیمکت‌نشین کند. فعلا در بازی امشب برخلاف بازی با چلسی احتمال اینکه کریستیانو از ابتدا در ترکیب یونایتد قرار بگیرد، خیلی زیاد است.

کد خبر 640703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha