مجید جلالی در آستانه دربی ۹۷ به تحلیل دیدار استقلال و پرسپولیس پرداخت.

دربی

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

پرسپولیس و استقلال روز شنبه در حالی مقابل هم قرار خواهند گرفت که تحلیل‌های متفاوتی در مورد این بازی وجود دارد. در همین زمینه مجید جلالی، مربی باسابقه فوتبال ایران تأکید می‌کند که برای مربیان و بازیکنان ۲ تیم، نباختن در داربی یک اصل مهم است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از داربی‌های تاریخ، با شیوه‌های احتیاط‌آمیز از سوی هر دو تیم همراه باشد. چکیده صحبت‌های جلالی را در گفت‌وگو با همشهری ورزشی می‌خوانید.

موضوع اصلی نباختن است

داربی تهران قواعد خاصی دارد و آنهایی که با این مسابقه درگیر بودند یا تجربه‌اش را دارند، به‌خوبی می‌دانند که موضوع اصلی نباختن است، چون شکست در داربی می‌تواند تبعات سنگینی برای تیم بازنده داشته باشد. معمولا هر دو تیم روش‌های احتیاط‌آمیزی برای این بازی دارند که این موضوع را در نیمه‌های اول بیشتر دیده‌ایم. ولی براساس اتفاقاتی که در نیمه اول رخ می‌دهد، این احتمال همیشه وجود دارد که مربیان ۲ تیم دست به اقدامات جسورانه در نیمه دوم بزنند. این شرایط در حالی به‌وجود می‌آید که هر دو مربی احساس کنند می‌توانند برنده از زمین بیرون بیایند.

پرسپولیس باثبات‌تر است

هم‌اکنون پرسپولیس از لحاظ شکل و ساختار بازی تیم باثبات‌تری است ولی این بدان معنی نیست که استقلال تیم بی‌ثباتی است. استقلال سعی دارد پیشرفت کند ولی روند این پیشرفت شاید سریع نیست. خیلی مشکل است که بخواهیم شانس برد را در بازی روز شنبه به یک تیم بدهیم و خیلی از مواقع هم پیش آمده که تیم‌ها در بازی‌های گذشته شرایط خوبی نداشتند ولی در روز داربی یک شرایط خاص را رقم زده‌اند.

بازی با ۳ دفاع

استقلال می‌خواهد با ۳ دفاع بازی کند و در این شیوه ۲ گوش یا ۲ دفاع کنار داشته باشد. این شیوه باعث می‌شود استقلال ۲ هافبک وسط داشته باشد و این موضوع کار استقلال را در میانه زمین سخت می‌کند. من مطمئن هستم کادر فنی استقلال در داربی برای این منطقه از زمین فکری اساسی خواهند کرد تا نبض بازی را از دست ندهند. استقلال وقتی حمله می‌کند یا حتی وقت دفاع هم شرایط خوبی دارد ولی در میانه زمین با مشکلاتی مواجه ‌است‌ که نمی‌توانم به‌صورت ریز به آنها بپردازم.

بازگشت به دفاع ۴ نفره

سبک بازی پرسپولیس استفاده از تاکتیک‌های کوتاه است و آنها رو به تاکتیک‌های دور نمی‌آورند. حملات پرسپولیس بیشتر از کناره‌ها شکل می‌گیرد که البته حریفان پرسپولیس هم با این سبک آشنا هستند و ممکن است این موضوع کار پرسپولیس را سخت‌تر کند به همین دلیل آنها نیاز به تنوع تاکتیکی بیشتری دارند. پرسپولیس از دفاع ۳ نفره هم استفاده کرد ولی آنها خیلی زود متوجه شدند که نباید در این مسیر حرکت کنند، چون ممکن بود با عواقب بدی روبه‌رو شوند. الان در کوران مسابقات هستیم و تغییر تاکتیک هم نیاز به زمان دارد.

پیش‌بینی نتیجه

پیش‌بینی نتیجه خیلی سخت است ولی من احتمال می‌دهم داربی برنده نداشته باشد. از طرفی این احتمال را می‌دهم که بازی کم‌موقعیتی ببینیم و باید دید کدام تیم می‌تواند از موقعیت‌ها بیشتر استفاده کند.

کد خبر 640695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha