چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

تصاویر و جزئیات جدیدی از پروژه تاکسی هوایی eVTOL چینی بیرون آمده است که سازندگانش این وعده را داده‌اند که این پرنده سرعت‌ کروز بیشتری نسبت به لیلیوم آلمانی داشته باشد.

پانتائو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت نیواطلس، بال بزرگ عقب با نوک‌های متحرک، پیش‌باله‌های جلو، کناره‌های بزرگ این جت‌ برقی کوچک که در امتداد بال‌ها چیده شده‌اند به گونه‌ای است که شاید تشخیص آن از هواپیمای زیبای لیلیوم جت آلمانی سخت باشد.

اما در اینجا تفاوت‌های اساسی وجود دارد. جایی که لیلیوم فقط غلاف‌های پیشرانش را کج می‌کند، پانتالا طوری طراحی شده است که تمام بال‌هایش را کج کند. جایی که لیلیوم ۳۶ جت برقی کوچک را اجرا می‌کند و فن‌های کوچک را پیش می‌برد، پانتائو تنها با ۲۲ فن، هر کدام با قطر بسیار بزرگ‌تر، حرکت می‌کند.

لیلیوم به ما می‌گوید که مزیت فن‌های بزرگ‌تر، شناور بودن با انرژی کارآمدتر است. از معایب آن هم می‌توان به پوسته‌پوسته شدن شدیدتر، سر و صدای بیشتر و کروز با کارآمدی کمتر، با کمی کشش اضافی در پرواز افقی اشاره کرد. 

البته این عملکردها به طور کامل قابل مقایسه نیستند، زیرا پانتائو یک کابین استاندارد پنج نفره دارد در حالی که لیلیوم یک هواپیمای هفت نفره است. اما لیلیوم قول مسافت بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) را با سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت (۱۷۵ مایل در ساعت) می‌دهد، و پانتالا کانسپت H با این محدوده مطابقت دارد، اما سریع‌تر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت (۱۸۶ مایل در ساعت) حرکت می‌کند.

این تقریباً تمام جزئیاتی است که ما در این مرحله داریم. لازم به ذکر است که لیلیوم یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های eVTOL  در جهان است که چند صد میلیون دلار در بانک دارد، چند صد کارمند و چندین آزمایش پروازی از نمونه‌های اولیه دارد.
 

کد خبر 640590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha