مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

 نزدیک به بیست سال از حضور پژو ۲۰۶ به‌عنوان یک خودروی وارداتی در ایران می‌گذرد. در سال ۱۳۸۰ پای این خودروی فرانسوی به ایران باز شد و پس ‌از آن ایران­خودرو تصمیم گرفت، خود این خودرو را تولید کند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از محبوب‌ترین انواع پژو ۲۰۶ است که در ابتدا در شش تیپ مختلف، تولید میشد.

image-20211201104113-1.jpeg

به‌مرورزمان اما تنها تیپ‌های ۲ و ۵ در گردونه تولید ایران‌خودرو، باقی ماندند.

پژو ۲۰۶ را می‌توان آخرین نسل از خودروهای جدیدی دانست که وارد بازار ایران شدند و به‌واسطه تیراژ بالا و قیمت مناسب، در دسترس عموم قرار گرفتند. تمامی تلاش‌های ایران خودرو و پژو طی چند سال آینده پس از عرضه پژو ۲۰۶ با شکست مواجه شد و خودروهایی همچون پژو ۴۰۷، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ هیچ‌گاه به اندازه پژو ۲۰۶ محبوب و پرفروش نبودند.

همانند پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ نیز به پایگاهی برای تولید سایر محصولات ایران خودرو تبدیل شد. در ابتدا نمونه صندوقدار این خودرو موسوم به پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD در اواسط دهه هشتاد خورشیدی به تولید رسید که با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد. بعدها نیز نمونه فیس‌لیفت و ارتقا یافته پژو ۲۰۶ با نام پژو ۲۰۷i به بازار کشورمان راه یافت و در نهایت خودرو ملی ایران خودرو یعنی رانا براساس پلتفرم و مشخصات فنی پژو ۲۰۶ توسعه پیدا کرد.

با وجود گذشت دو دهه از حیات این خودرو در ایران و تغییرات مختلفی که طی این دوره در این هاچ‌بک ایرانی – فرانسوی ایجاد شده است، پژو ۲۰۶ همچنان خودرویی محبوب در بازار کشورمان محسوب می‌شود و بازار خرید و فروش پررونقی دارد. در این مطلب نگاهی جامع به پژو ۲۰۶ خواهیم داشت، با ما همراه باشید:

۴ مزیت جذاب پژو ۲۰۶ تیپ ۲

مزایای طراحی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

از همان ابتدای تولید این خودرو در اروپا ظاهر مدرن و اسپرت آن توجه بسیاری از افراد، به‌خصوص جوانان را به خود جلب کرد. بااینکه امروز، این خودروی هاچ­بک، رقبای زیادی در بازار ایران دارد اما کسی نمی‌تواند، اصالت طراحی آیرودینامیک آن را زیر سؤال ببرد.

داخل پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بااینکه ساده به نظر می‌رسد اما ارگونومیک و راحت است. داشبورد زیبا و بزرگ این خودرو از اولین ویژگی‌هایی است که در درون کابین آن به چشم می‌خورد. همچنین، این خودرو با پنجره‌های بزرگ و آینه‌های کوچک خود، تسلط خوبی را برای رانندگی فراهم کرده است.

این خودرو، پتانسیل بسیار خوبی برای اسپرت و تیونینگ شدن دارد. یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد نیز میزان اسپرت بودن آن است. چراغ‌های بزرگ و کشیده و خطوط روی بدنه که گلگیر و درب‌ها را پهن‌تر کرده است از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو محسوب می‌شوند.

در مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو، متریالی که در داخل کابین استفاده می‌شد، کیفیت بهتری داشت اما متأسفانه به دلایل اقتصادی، امروزه بسیاری از بخش‌های کابین از پلاستیک ساخته می‌شوند.

مصرف سوخت و موتور ۲۰۶ تیپ ۲

یکی از اولین مزایای این خودرو، به‌خصوص برای شهرها و جاده‌های ایران، مصرف سوخت نسبتاً پایین آن است. مصرف سوخت این خودرو برابر با اعداد زیر است:

  • ۸.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
  • پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در جاده
  • ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی

از یاد نبریم که قیمت ۲۰۶ تیپ دو در اروپا و حتی در ایران، اقتصادی و ارزان محسوب می‌شود. معمولاً خودروهای اقتصادی، مصرف سوختی بالاتر از این مقدار دارند.

مزیت دیگر این خودرو، استاندارد آلایندگی یورو ۴ آن است. این ویژگی، ۲۰۶ تیپ ۲ را به خودروی مناسب شهرهای آلوده‌ای چون تهران، اصفهان و غیره تبدیل کرده است. درصورتی‌که از بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ در این خودرو استفاده شود؛ مصرف آن در بهینه‌ترین حالت ممکن خواهد بود.

این مدل ۲۰۶، یک موتور چهار سیلندر TU۳A هشت سوپاپه با قدرت ۷۵ اسب­بخار دارد و گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتون-متر تولید می‌کند. این ویژگی‌ها، گرچه برای رانندگی در جاده معمولی به‌حساب می‌آیند اما برای رانندگی در شهر، ایده­آل هستند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتربرساعت و صفر تا صد آن حدود ۱۴ ثانیه است. این ویژگی‌ها در قیاس باقیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ متوسط رو­به­بالا به شمار می‌آیند.

از دیگر ویژگی‌های موتور این خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· مدیریت بهینه در مصرف سوخت

· مجهز به پدال برقی، به‌منظور راحتی بیشتر راننده

· سیستم ورود هوشمند هوا به موتور، به‌منظور سوختن بهتر بنزین

۴ مزیت جذاب پژو ۲۰۶ تیپ ۲

دیگر ویژگی های فنی ۲۰۶ تیپ ۲

یکی از مزایا و عوامل تأثیرگذار بر قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ در برابر دیگر خودروها، سیستم ترمز قوی این خودرو است. سیستم ترمز این خودرو شامل موارد زیر است:

  • سیستم ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع‌کننده نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم ترمز کمکی (EBA)

این ویژگی‌ها، سبب امنیت بیشتر در مقایسه با خودروهای هم‌رده و هم­قیمت این خودرو شده است. ترمز جلوی ۲۰۶ تیپ ۲ دیسکی و ترمز عقب آن کاسه‌ای است که در تست‌های انجام‌شده، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌ اند.

این خودرو در زمان تولید خود، موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شد که در میان خودروهای هم­قیمت، رتبه قابل قبولی به‌حساب می‌آید. دیگر مزیت ایمنی این خودرو، دو ایربگ برای راننده و سرنشین است. خودروهای هم قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معمولاً فقط یک ایربگ برای راننده دارند. نکته دیگر سواری راحتی است که ۲۰۶ تیپ ۲ به‌واسطه فرمان و سیستم نرم کنترل خود، فراهم کرده است.

امکانات رفاهی ۲۰۶ تیپ ۲

۲۰۶ تیپ ۲ از امکانات رفاهی نیز بی‌بهره نیست و بالاتر از متوسط خودروهای هم‌ رده خود، این امکانات را فراهم کرده است. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:

  • سیستم ضدسرقت ایموبلایزر
  • قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل کابین
  • چراغ همراهی تا درب خانه مخصوص موقعیت‌های تاریک
  • کنترل سیستم صوتی پشت فرمان
  • حسگر پارک عقب
  • سیستم کنترل بخار بنزین
  • سیستم روشنایی ترک خودرو
  • بالابر برقی شیشه جلو
  • صندلی تاشونده عقب
  • قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده

قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ در مقایسه با هم خانواده هایش

شاید مزیت اصلی ۲۰۶ تیپ ۲ قیمت آن باشد. این خودرو، در حال حاضر، ارزان‌ترین خودروی خانواده ۲۰۶ در ایران محسوب می‌شود. شاید به همین دلیل است که باوجود افزایش قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ به‌خصوص در دو سال اخیر، هنوز هم آمار فروش این خودرو بالاست.

به‌طورکلی و بامطالعه بازار آزاد در روزهای متوالی، می‌توانیم بگوییم که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر است. این نسبت در مقایسه قیمت این خودرو با پژو ۲۰۶ V۸ SD نیز تقریباً به همین ترتیب است. البته قیمت این خودرو، بسته به آپشن­هایش، به‌خصوص سی­دی­پلیر و سنسور عقب، متفاوت است.

قیمت پژو ۲۰۶ مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت پژو ۲۰۶ کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و ... در قیمت ماشین پژو ۲۰۶ تاثیرگذارند. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو پژو ۲۰۶ را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز پژو ۲۰۶، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه می‌توانید برای مشاهده قیمت پژو ۲۰۶ به hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeot۲۰۶/ مراجعه کنید.

۴ مزیت جذاب پژو ۲۰۶ تیپ ۲

مزایای ۲۰۶ تیپ ۲ در یک نگاه

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود بیست سال است که در بازار ایران حضور دارد. در نگاه اول، اولین مزیت این خودرو طراحی ظاهری ساده اما مدرن، اسپرت و آیرودینامیک آن است که هنوز هم کهنه نشده است. ازنظر فنی نیز، ۲۰۶ تیپ ۲ مصرف سوخت پایینی دارد و ویژگی‌های موتوری آن برای رانندگی در شهر، مناسب هستند. همچنین، سیستم ترمز ABS، EBD و EBA آن نیز به‌روز و ایمن است. این خودرو از برخی امکانات رفاهی و الکترونیک نیز بهره‌مند ‌است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مقایسه با دیگر خودروهای خانواده ۲۰۶، حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر است. به‌این‌ترتیب، می‌توان این خودرو را خودرویی اقتصادی، با کاربری مناسب برای رانندگی جوانان در شهر قلمداد کرد.

این مقاله با کمک سایت همراه مکانیک (hamrah-mechanic.com) نوشته شده است. همراه مکانیک یک پلتفرم خرید و فروش خودرو است که تلاش می‌کند ریسک معامله دست دوم را با انجام کارشناسی دقیق و با ضمانت ۱۰۰%، به صفر نزدیک کند. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن سایر جزییات این خدمات در همراه مکانیک، وارد سایت آن شوید و یا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

آدرس همراه مکانیک: تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک ۵۶

شماره تلفن: ۰۲۱۶۷۶۳۲۰۰۰

ایمیل: support@hamrah-mechanic.com

منبع: tabnak.ir

کد خبر 640536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha