پس از آزمایش اخیر ضد ماهواره روسیه (ASAT) فضا خطرناک‌تر از همیشه شده است.

فضانورد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، روز سه‌شنبه (امروز)، دو فضانورد ناسا قرار بود پیاده‌روی فضایی انجام داده و یک سیستم آنتن معیوب ۲۱ ساله را تعویض کنند. با این حال، هشداری درباره زباله‌های فضایی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) صادر که باعث شد ناسا به دلیل فقدان فرصت برای ارزیابی صحیح خطراتی که برای فضانوردان ایجاد می‌شود، این رویداد را به تعویق بیاندازد.

در حالی که ناسا منشاء یا ماهیت زباله‌هایی را که باعث این تاخیر شده است مشخص نکرده، این نگرانی در مورد زباله‌های فضایی تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که مقامات ناسا فاش کردند که ابر زباله ایجاد شده توسط آزمایش اخیر روسیه، خطر برای فضانوردان را در طول راهپیمایی فضایی افزایش داده است.

دانا وایگل، معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی، طی یک نشست خبری در روز دوشنبه گفت که به طور معمول احتمال اینکه یک قطعه زباله فضایی، لباس فضانوردان را در طول پیاده‌روی فضایی سوراخ کند، یک به ۲۷۰۰ است، اما تست ASAT روسیه این خطر را به ۷ درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

به طور معمول، فضانوردان و خود ایستگاه فضایی هر دو با خطر کوچکی از تکه‌های شناور زباله روبرو هستند. وایگل در این باره گفت: «EMU [واحد تحرک خارج از خودرو یا لباس فضایی] نسبت به قطعات کوچک‌تر آسیب‌پذیرتر است و تکه‌های کوچک‌تری از زباله‌ها وجود دارد که عمدتاً توسط ریزشهاب‌ها و رویدادهای طبیعی ایجاد می‌شوند. با این حال، پس از آزمایش ASAT، این خطر به میزان کمی افزایش یافت و به حدود ۷ درصد رسید.»

کد خبر 640453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha