سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از حذف ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها از بودجه سال ۱۴۰۱ دولت انتقاد کرد و گفت: شهرداری‌ها در شرایط مالی خوبی نیستند و با حذف این ردیف‌های اعتباری، وضعیت آنها برای سال آینده وانفسا خواهد شد.

مهدی چمران

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی چمران امروز در نطق پیش از دستورش با اشاره به بودجه سال آینده دولت گفت: بر خلاف تصور و پیش بینی‌هایی که انجام شده وضعیت بودجه چندان مناسب نیست و وقتی بررسی بودجه را انجام می دهیم می بینیم هر آنچه برای شهرداری ها در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود حذف شده‌است.

او ادامه داد: ما برای آلودگی هوا نگرانیم. در همین راستا برای تامین اتوبوس تلاش می کنیم هرچند کوره راهی که در بودجه سال گذشته بود و عملی نشد نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه حذف شد.

او افزود: در این شرایط سخت، مشکلات کلانشهرها  دو چندان می‌شود. حذف این ردیف ها کار نابخردانه ای است و باعث ایجاد نارضایتی می شود.

او اضافه کرد: شهرداری ها یکی از سازمان هایی هستند که با کارکرد خوب و ارائه خدمات مناسبشان در شهر، آسایش و آرامش ایجاد و رضایت مردم را جلب می کنند و از سوی دیگر می توانند با ضعف در عملکرد باعث ایجاد نارضایتی شوند. بی تردید رضایت عمومی برای کشور و انقلاب لازم و ضروری است و اگر شهرداری ها خوب کار نکنند نارضایتی عمومی حاصل می شود.

چمران از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که بودجه فعلی اصلاح شود و در این باره ابراز امیدواری کرد که سازمان برنامه و بودجه در تامین بودجه برای کل کشور و همه شهرداری ها برنامه ریزی درستی انجام دهد.

او دراین باره گفت: در صورت عدم اصلاح بودجه سال آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد و مسائلی همچون آلودگی هوا بدتر می شود و این یک هشدار است که هنوز فرصت داریم؛ لذا باید سازمان برنامه و بودجه این بودجه را اصلاح کند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نه تنها برای تهران که برای کل کشور باید برنامه ریزی درستی انجام شود تا اوضاع رو به بهبود حرکت کند.

او از ارائه نامه کتبی به دولت در همین خصوص خبر داد و افزود: برای دولت نامه کتبی خواهیم نوشت و آن را دنبال خواهیم کرد چرا که این بودجه حتماباید اصلاح شود.

چمران تاکید کرد: از شهردار تهران می خواهیم دراین زمینه به میدان بیاید و در جلسات دولت این موضوع را پیگیری کند. ما هم از ظرفیت های شورای عالی استان ها  برای این موضوع استفاده می کنیم.

کد خبر 640343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha