سومین ناو تهاجمی آبی‌خاکی نوع ۰۷۵ نیروی دریایی چین در بحبوحه تنش‌ها بر سر جزیره تایوان، بدون سر و صدای خاصی به آب انداخته شد.

ناو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گلوبال‌تایمز چین، این ناو تهاجمی اخیرا سفری را آغاز کرده است که به نظر می‌رسد نخستین سفر آن به‌حساب بیاید. تحلیلگران اعلام کردند که آزمایش دریایی نشان‌دهنده پیشرفت آرام در توسعه کشتی است.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که ادعا می‌شود توسط کاربران محلی گرفته شده است، سومین ناو تهاجمی آبی‌خاکی نوع ۰۷۵ را نشان می‌دهد که از کارخانه کشتی‌سازی حرکت می‌کند تا نخستین آزمایش دریایی‌اش را آغاز کند.

اولین نوع ۰۷۵ در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ به آب انداخته شد. یک کارشناس نظامی مستقر در پکن می‌گوید، ساخت سومین ناو تهاجمی نوع ۰۷۵ مطابق با تجربه به‌دست آمده از توسعه کشتی اول، بدون مشکل پیش رفت. این کارشناس گفت که اولین آزمایش دریایی می‌تواند شامل آزمایش‌هایی در خصوص عملکردهای اساسی کشتی مانند سیستم‌های محرکه، ناوبری و ارتباط باشد. این کارشناس پیش‌بینی کرد که اگر همه چیز طبق الگوی اولیه ساخت کشتی به خوبی پیش برود، سومین ناو تهاجمی نوع ۰۷۵ می‌تواند سال آینده پس از چندین آزمایش دریایی دیگر وارد خدمت نیروی دریایی چین شود.

به گفته تحلیلگران صنایع نظامی، ساخت سریع، روان و متمرکز سه فروند ناو تهاجمی نوع ۰۷۵ نشان می‌دهد که صنعت کشتی‌سازی چین مشکلات فنی در ساخت این نوع کشتی‌ها را در زمانی که این کشور نیاز فوری استراتژیک و تاکتیکی به آنها دارد، برطرف کرده است.

به گزارش رسانه‌ها، نوع ۰۷۵ که به‌عنوان یک ناو هلیکوپتربر نیز عمل می‌کند، دارای یک سکوی پروازی بزرگ و مسطح برای حمل چند فروند بالگرد، فضا برای حمل چندین دستگاه تانک‌ و خودروهای زرهی در عرشه آشیانه خود در ماموریت‌های چند بعدی آبی‌خاکی است.

بیشتر بخوانید:

ناظران گفته‌اند که انتظار می‌رود ناوهای تهاجمی آبی‌خاکی به حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین در جزیره تایوان و دریای چین جنوبی و همچنین منافع برون مرزی کمک کند.

کد خبر 640334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha