سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور پس از دوسال فعالیت از راه دور و آنلاین با دستور رئیس جمهوری از ابتدای آذرماه بازگشایی شدند. این بازگشایی البته قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود که سیاست‌های کلی آن توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و هریک از واحدهای آموزشی ملزم به تهیه دستورالعمل خاص و ویژه برای آن هستند.

بازگشایی مدارس

به دلیل آنکه قرار است دانش‌آموزان نیمی از روزهای هفته را به مدرسه بروند یا در برخی موارد نیز ساعت آموزش حضوری توسط مدارس کاهش یافته است، والدین هنوز نتوانسته‌اند تصمیم بگیرند که آیا از سرویس مدرسه برای فرزندان خود استفاده کنند یا خیر. دربرخی موارد نیز والدین هنوز نمی‌توانند به سرویس‌های عمومی مدرسه برای رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اعتماد کنند و به دلیل آنکه استفاده از سرویس اختصاصی نیز هزینه‌های گزافی دارد، مجبورند خود برای رفت و آمد فرزندشان پیش‌قدم شوند.

این امر قطعا تاثیر بسزایی در ایجاد گره‌های ترافیکی خواهد داشت. بنابراین اگر در ساعات اولیه صبح یا حدود ظهر قرار است در شهر رفت و آمد داشته باشید حواس‌تان به مسیرهای منتهی به مدارس باشد. برای رسیدن به محل کار خود کافی است سری به نقشه و مسیریاب «بلد» بزنید تا علاوه بر یافتن کوتاه‌ترین مسیر، کم ترافیک‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را نیز به شما نشان دهد.

همچنین اگر دانش‌آموز هستید یا باید دانش‌آموزان را به مدرسه برسانید، یادتان نرود که قبل از حرکت حتما به سراغ «بلد» بروید. در نقشه «بلد» می‌توانید با پیدا کردن آدرس مدرسه، مسیرهای کوتاه و کم‌ترافیک دستیابی به مقصد را پیدا کنید تا هم زمان کمتری برای رسیدن به مدرسه تلف شود و هم شدت گره‌های ترافیکی در معابر اصلی کاهش یابد.

مراقب طرح ترافیک باشید

همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای آذرماه، مقرر شده است که ساعت طرح ترافیک از ۶:۳۰ تا ۱۸ به روال سابق اجرا شود. بنابراین اگر در محدوده طرح ترافیک زندگی می‌کنید یا مدرسه فرزندتان در مسیر این محدوده قرار دارد، می‌توانید سری به نقشه «بلد» بزنید و با انتخاب مسیر مطمئن، از ورود و خروج بی‌دلیل به محدوده طرح و جریمه خودرو در امان بمانید.

«بلد» می‌تواند با ارائه مسیر دقیق، تمامی راه‌های دور زدن طرح ترافیک را به شما نشان دهد.

حمل و نقل عمومی

اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید، نگران رساندن فرزندتان به مدرسه نباشید. در اپلیکیشن «بلد» این امکان وجود دارد که شما مسیر دسترسی به مقصد را از طریق حمل و نقل عمومی جستجو کنید. این مسیریاب، پس از دریافت آدرس مقصد، تمامی ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و خطوط تاکسی موجود در این مسیر را به شما پیشنهاد خواهد داد.

کافی است انتخاب کنید که می‌خواهید با مترو بروید یا اتوبوس؛ این مسیریاب، علاوه بر اینکه نزدیکترین ایستگاه مترو یا اتوبوس را به شما نشان می‌دهد، تعیین می‌کند که در کدام خط مترو باید قطار را عوض کنید یا کدام ایستگاه اتوبوس پیاده شوید.

این قابلیت باعث می‌شود حتی اگر خودتان نمی‌توانید فرزندتان را همراهی کنید، او را به «بلد» بسپارید تا در تمام مسیر تا مدرسه همراه فرزندتان باشد.

حمل و نقل ترکیبی

یکی دیگر از قابلیت‌های «بلد»، ارائه مسیر از طریق حمل و نقل ترکیبی است. در بعضی مسیرها ممکن است ایستگاه‌های اتوبوس یا مترو در تمام مسیر وجود نداشته باشند؛ «بلد» در این شرایط به شما پیشنهاد می‌دهد از حمل و نقل ترکیبی برای رسیدن به مقصد استفاده کنید؛ به این ترتیب که بخشی از مسیر را با اتوبوس بروید، در بخش دیگری از مترو استفاده کنید یا حتی یک مسیر کوتاه را با تاکسی یا پای پیاده بروید تا به مقصد برسید.

مسیر تلفیقی ممکن است شامل ترکیب اتوبوس و مترو، یا ترکیب اتوبوس و تاکسی یا حتی ترکیب بخشی پیاده، بخشی با اتوبوس و بخش دیگر با تاکسی باشد.

کد خبر 640312

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha