مدیر کل اداره کل برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران از برگزاری دومین پویش دانشجویی اهدای خون به درخواست دانشجویان خبر داد.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیتا ربانی با بیان اینکه پویش از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: نخستین پویش اهدای خون با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان اهدای خون، اهدای زندگی، خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور با مشارکت پرشور دانشجویان برگزار شد. به دنبال این اقدام، دانشجویان علاقمند درخواست برگزاری دومین پویش دانشجویی تحت عنوان اهدای خون را دادند که به زودی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری این پویش، مشارکت جوانان در این کار خداپسندانه است، افزود: تلاش داریم به این واسطه، مشارکت دانشجویان را هم در زمینه اهدای خون افزایش دهیم، زیرا خون تنها چیزی است که جایگزینی ندارد و تنها راه تامین خون مورد نیاز بیماران اهدای آن از سوی دیگران است.

مدیر کل برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش سن اهداکنندگان خون در کشور، این موضوع را در آینده بحران زا دانست و گفت: اتفاقی که رخ داده این است که سن اهداکنندگان خون در کشور رو به افزایش است و بیشترین اهداکنندگان در سنین بالای ۳۰ سال قرار دارند. اگر این روند تغییر کند دچار بحران خواهیم شد. دانشجویان آگاه از طریق برگزاری چنین پویش‌هایی با فرهنگ اهدای خون آشنا خواهند شد و اگر یک بار خون بدهند در مجموع درصد قابل توجهی این تجربه را کسب و می‌توانند تکرار کنند.

ربانی به بیان اینکه هر دانشجویی که خون بدهد می‌تواند تعداد دیگری را به این جمع اضافه کند، تصریح کرد: قشر جوان ما جزو افراد سالم جامعه هستند. فکر می‌کنیم اگر جمعیت جوان دانشجو جزو اهداکنندگان قرار بگیرند، در حوزه اهدای خون دچار مشکل نخواهیم شد.

وی ادامه داد: نشاط دانشجویان در پویش قبل نشان‌دهنده مسیر روشنی است که با حضور آنان در امر مقدس اهدای خون خواهیم داشت، با توجه به استقبال دانشجویان در دور قبل، در این دوره علاوه بر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که آغازکننده پویش اهدای خون بوده‌اند از دیگر دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم نیز دعوت به حضور کرده‌ایم.

وی بر حضور دانشجویان دختر در پویش اهدای خون تاکید کرد و گفت: در مجموع اهداکنندگان خون در میان خانم‌ها، آمار قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص نمی‌دهند که امیدواریم دانشجویان دختر در پویش دوم اهدای خون به این موضوع توجه درخوری کنند. چهارشنبه ۱۷ آذر، در پویش دانشجویی اهدای خون به «روز اهدای خون دانشجویان دختر» اختصاص یافته است.

کد خبر 640301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha