مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: مناسب‌سازی ۱۵۰ بوستان در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۸۸ بوستان به طور کامل مناسب‌سازی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ۶۲ بوستان باقی‌مانده نیز مناسب سازی می‌شود.

مناسب‌سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی محمد مختاری با اشاره به این که برنامه ما مناسب‌سازی همه بوستان‌هاست، بیان کرد: مناسب سازی طبق استانداردها و به معنای مناسب سازی کامل و صددرصد است تا تمامی گروه‌های توان‌یاب ازجمله معلولین، جانبازان و سالمندان قادر به استفاده از امکانات بوستان‌ها شوند.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها ادامه داد: باید تمامی بوستان‌های در دست احداث در مرحله طراحی به طور کامل مناسب‌سازی شوند. خوشبختانه در حال حاضر تمامی بوستان‌های در دست احداث و هر بوستان تازه احداثی باید به صورت اصولی و طبق استانداردها مناسب سازی شود و سپس به بهره برداری برسد.

مختاری تصریح کرد: مناسب سازی باقی بوستان‌ها که شامل بوستان‌های قدیمی شهر می‌شود نیز طبق برنامه‌ها در دستورکار قرار دارد.

مهدی بابایی عضو کمیسیون خدمات شهری نیز درباره میزان مناسب سازی شهر تهران برای گروه‌های توانیاب گفت: در حال حاضر زیرساخت‌هایی در تعدادی از پارک‌ها برای استفاده معلولین و سالمندان آماده کرده‌ایم و در حال استفاده هستند.

وی افزود: البته اعداد و ارقام با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و از سازمان بوستان‌ها می‌خواهیم زیرساخت‌های این پارک‌ها را تسریع کنند چرا که تعداد پارک‌های مناسب سازی شده مورد قبول نیست و باید اقدام ویژه‌تری انجام شود.

بابایی گفت: در قالب اصلاحیه برنامه ۵ ساله سوم و چهارم، تسریع می‌کنیم که در تمامی پارک‌های در حال ساخت، اصول و قواعد لازم برای مناسب‌سازی فضاهای سبز انجام شود.

کد خبر 640251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha