مجموع نظرات: ۳
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

برای همه ما اتفاق افتاده که گوشی ما در یک موقعیت ضروری به هر دلیلی فاقد آنتن بوده است. خیلی افراد این مشکل را به سیم کارت همراه اول خود نسبت می دهند و برای رفع مشکل آنتن دهی همراه اول و رفع مشکل آنتن دهی ایرانسل به سرچ های اینترنتی و پرس و جو روی می آورند و اگر بازهم مشکل حل نشود مجبورند به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنند.

رفع مشکل آنتن دهی همراه اول.jpg

در این مقاله ما دلایل ایجاد مشکل آنتن دهی برای انواع گوشی ها از جمله مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی، مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ و مشکل آنتن دهی گوشی اپل را مورد بررسی قرار داده و برای رفع مشکل آنتن دهی همراه اول که به صورت کلی به سیم کارت مربوط است دلایلی را توضیح میدهیم.

انواع مشکلات آنتن دهی گوشی

انواع مشکلات آنتن دهی گوشی را به طور کلی می توان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد که در ادامه مقاله هر کدام را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

  • آنتن دهی لحظه ای
  • آنتن دهی ظاهری
  • وضعیت بدون آنتن گوشی (Offline)

آنتن دهی لحظه ای

آنتن دهی لحظه ای به حالتی گفته می شود که در هنگام روشن کردن موبایل آنتن هست اما با گذشت زمان آنتن قطع می شود و گوشی مجدد آنتن نمیدهد. در این حالت مشکل به احتمال بسیار بالا به آی سی پی اف مرتبط است. آی سی پی اف در تقشه موبایل با نام RF PA نشان داده می شود. البته این مشکل گاهی اوقات منشا نرم افزاری دارد که با استفاده از باکس تعمیرات موبایل و اصلاح فای پی ام مشکل حل خواهد شد. این نوع تعمیرات در دسته تعمیرات نرم افزاری موبایل قرار می گیرد.

آنتن دهی ظاهری

نام دیگر آنتن دهی ظاهری، آنتن دهی کاذب است. در این حالت گوشی موبایل شما در ظاهر آنتن دارد و شما می توانید علامت آن را در صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید اما هیچ گونه تماسی نمیتوان با گوشی برقرار کرد. این مشکل در گوشی های سامسونگ بسیار رایج تر از گوشی های دیگر است. تعمیرکاران برای حل این مشکل، آی سی PF را تعویض می کنند یا با استفاده از هیتر مشکل آی سی را حل می کنند. در گوشی های نوکیا مشکل آنتن کاذب معمولا به شکل نرم افزاری اتفاق می افتد و بدون باز کردن گوشی قابل رفع است.

وضعیت بدون آنتن گوشی (Offline)

گوشی های اندرویدی جدید اکثرا طوری طراحی شده اند که گوشی بدون تشخیص سیم کارت و بدون آنتن اجازه دسترسی کاربر به منو و امکانات گوشی را می دهد. برای گوشی اپل در صورتی که عبارت NO SIM روی صفحه گوشی ظاهر شود این بدین معنی است که گوشی سیم کارت را تشخیص نداده است. اگر عبارت Searching  روی گوشی ظاهر شود نشانه این است که زمان و تاریخ گوشی تنظیم نشده است. البته این در حالتی است که سیم کارت در گوشی موجود باشد. پس از تنظیم تاریخ و زمان باید دوباره بررسی کنیم که گوشی روی همین حالت قرار میگیرد یا نه.

اگر سیم کارت روی گوشی موجود باشد و گوشی بین دو حالت Searching و No service تغییر کند میتوان با احتمال خیلی بالا مشکل را به آی سی Base Band مربوط دانست که یک مشکل سخت افزاری است.

دلایل عدم آنتن دهی گوشی

گوشی موبایل به دلایل مختلفی دچار عدم آنتن دهی می شوند. این مشکلات در زیر لیست شده است:

  1. تغییر دادن رام گوشی
  2. مشکلات موقتی از طرف اپراتور
  3. از تنظیم خارج شدن شبکه گوشی
  4. بهم خوردن تنظیمات سویچ بین شبکه ای اینترنت
  5. فرسودگی سیم کارت و فشار وارد شدن به سیم کارت
  6. قرار گرفتن در کنار وسایل الکترونیکی که آنتن دهی را دچار مشکل می کنند
  7. استفاده از دستگاه های تقویت سیگنال
  8. قرار گرفتن در نقظه کور جغرافیایی
  9. مشکل سخت افزاری و عدم شناسایی سیم کارت

روش های تقویت آنتن گوشی

با انواع مشکلات آنتن دهی گوشی های موبایل و دلایل مختلف ایجاد این مشکل آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم راه های تقویت آنتن دهی گوشی را معرفی کنیم. با رعایت این موارد به احتمال بالا هیچوقت مشکل جدید با آنتن گوشی خود نخواهید داشت.

  1. آپدیت کردن مرتب نرم افزارهای گوشی
  2. غیر فعال کردن سرویس های بلا استفاده
  3. خاموش و مجدد روشن کردن حالت پرواز گوشی
  4. اقدام به انتخاب اپراتور شبکه اینترنت به صورت دستی
  5. بررسی سیم کارت گوشی و اطمینان از سلامت آن
  6. بازگشت مجدد گوشی به تنظیمات کارخانه و یا ریست کردن گوشی
  7. چند طبقه بالا رفتن یا به پنجره نزدیک شدن

رفع مشکلات آنتن دهی موبایل

حال که با دلایل ایجاد مشکل آنتن دهی گوشی موبایل آشنا شدیم وقت آن رسیده است که راه حل های این مشکل را نیز معرفی کنیم.

  1. ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. برای گوشی های اندروید باید به این ترتیب عمل کنید.  Setting > Wireless and networks > More > Mobile Networks
  2. برای گوشی های آیفون از Setting > Cellular گزینه فعال بودنENABLE ۴G را بردارید. و تست کنید میزان آنتن دهی را
  3. شبکه (Network Mode) گوشی خود را بر روی حالت GSM only یا همان شبکه ۲G تنظیم کنید. سپس میزان آنتن دهی گوشی را چک کنید.
  4. شبکه گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر این کار مقدور نبود گوشی را ریست کنید. برای مدتی گوشی خود را از قاب و کیس موبایل مخصوص خارج و استفاده نمایید .
  5. برای رفع مشکل آنتن دهی همراه اول باید در درجه اول سعی کنید از وارد آمدن هرگونه ضربه به گوشی خود جلوگیری کنید.
  6. در مناطقی که قصد برقراری مکالمه دارید ابتدا بررسی کنید آنتن گوشی شما به دلیل دور بودن به ایستگاه های مخابراتی در نقطه کور قرار نگرفته باشد.
  7. چیپ سیم کارت خود را بررسی کنید تا به دلایل مختلف مانند فرسودگی کارایی خود را از دست نداده باشد.
  8. اگر مشکل آنتن ایجاد شد سیم کارت خود را با اسپری های مخصوص شستشو دهید. اگر مشکل حل نشد باید با تماس با نمایندگی های اپراتورهای تلفن همراه اقدام به تعویض سیم کارت خود کنید.
  9. برای نقاطی از خانه که آنتن موبایل کور است می توانید از دستگاه های تقویت سیگنال موبایل استفاده کنید تا از پرش آنتن جلوگیری کنید.
  10. برخی اجسام الکترونیکی و آلومینیومی می توانند آنتن های گوشی های همراه را در مکان های سربسته با اختلال مواجه کنند.
  11. یکی از راه های حل مشکل اختلال آنتن می توانید رام گوشی خود را دانلود و روی موبایل خود نصب کنید تا اگر مشکل نرم افزاری است برطرف شود.

اگر مشکل با این اقدامات حل نشود باید به مراکز تعمیرات گوشی موبایل مراجعه کنید.

مرکز آموزش تعمیرات موبایل فنی پویان

اگر رفع مشکل آنتن دهی همراه اول توسط راه های معرفی شده برطرف نشد باید به متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کنید. متخصص تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل کسی است که آموزش تعمیر موبایل را به صورت عملی در آموزشگاه های تعمیرات موبایل آموزش دیده است.

رفع مشکل آنتن دهی همراه اول

آموزشگاه تعمیر موبایل فنی پویان با سال ها تجربه در آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری اپل و اندروید، کارآموزان زیادی را روانه بازارکار کرده. از مهمترین مزایای دوره های آموزشی آموزشگاه فنی پویان می توان به تضمین آموزشی دوره ها اشاره کرد. یعنی اگر کار آموزان به مباحث مسلط نشوند دوره برای آنها به صورت رایگان تکرار خواهد شد. همچنین دوره ها از پشتیبانی برخوردار هستند و کارآموزان از راهنمایی ها و مشاوره اساتید فنی پویان بهره ببرند.

صفحه دوره آموزش تعمیرات موبایل:  https://fannipuyan.com/mobile-repair-training/

 

کد خبر 640139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha