احداث فاز اول ساختمان جدید موزه ملی علوم و فناوری ایران در منطقه گردشگری، علمی و فرهنگی عباس‌آباد با برگزاری یک مناقصه و انتخاب شرکت برگزیده کلید خورد.

ساختمان موزه ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احداث فاز اول ساختمان جدید موزه ملی علوم و فناوری ایران در منطقه گردشگری، علمی و فرهنگی عباس آباد با برگزاری مناقصه در بستر سامانه تدارکات الکترونیک دولت و با عضویت نماینده حراست وزارت علوم در کمیسیون معاملات موزه و معاون کل اداره طرح‌های عمرانی وزارت علوم در کمیته فنی و بازرگانی، برگزار و شرکت مهندسی تکناب بعنوان شرکت برگزیده انتخاب شد.

دکتر سیف‌الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران بعد از امضای قرارداد بین موزه ملی علوم و فناوری ایران و این شرکت،  شروع کار اجرایی ساخت ساختمان جدید موزه را از ابتدای آذر ۱۴۰۰ به مهندس افشین حسینی، مدیر عامل این شرکت ابلاغ کرد.

بنای ساختمان فاخر موزه ملی علوم و فناوری ایران در منطقه گردشگری، علمی و فرهنگی عباس‌آباد در حدود سه هکتار است و با تکمیل این پروژه گامی بزرگ در احداث موزه‌ای در شأن تاریخ و تمدن پرافتخار ملت بزرگ ایران و معرفی سهم انکارناپذیری که پیشینیان فرهیخته ما در پیشرفت علم و فناوری در جهان داشته‌اند، برداشته می‌شود.

این شرکت مهندسی دارای رتبه یک ابنیه و تأسیسات است و از سوابق اجرایی این شرکت می‌توان به ساخت سالن همایش‌های برج میلاد، ساختمان جدید بورس اوراق بهادار و... اشاره کرد.

همچنین پیش از این، شرکتی دیگر با سوابق طراحی و نظارت بر ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی، باغ کتاب تهران، چندین ایستگاه مترو، مرکز علوم و ستاره‌شناسی، پلانتاریوم، مجتمع تحقیقات صنعتی ایران، موزه هنرهای معاصر بجنورد، منطقه گردشگری تنگه واشی، کتابخانه و موزه مجلس شورای  اسلامی و... در سال ۱۳۹۹ طی فرآیند برگزاری مناقصه به عنوان شرکت طراح پروژه و ناظر بر اجرا انتخاب شده بود.

کد خبر 640124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha