وزیر آموزش و پرورش در دیدار با شورای معاونان گفت: بر این باورم که بستر تمدن نوین اسلامی قطعاً آموزش و پرورش است.

یوسف نوری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با شورای معاونان و مدیران ستادی اظهار کرد: از این‌که پس از وقفه کوتاهی، دوباره به آموزش و پرورش بازمی‌گردم بسیار خرسندم.

او با اشاره به این‌که خوشبختانه تمام نمایندگان مجلس با وزیرشدن یک معلم موافق بودند، گفت: تمام همکاران به نوعی برای آموزش و پرورش زحمت کشیدند و من از زحمات تک‌تک آنها قدردانی می‌کنم.

نوری با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل توضیح داد: در ابتدای مسئولیتم از شهیدان به ویژه شهید علی محمد جمال‌الدینی به عنوان انسانی وارسته و خودساخته که بیشتر امر به معروف می‌کردند و شبانه به تأسی از سیره امام علی علیه‌السلام از حقوق خود، غذا بر در خانه فقرا می‌گذاشت، یاد می‌کنم. یک روز در ایام عید و در زمان جنگ دیدم این شهید گریه می‌کند، علت را جویا شدم، گفت برای مردم فقیر و مستضعف گریه ‌می‌کنم و این همان رسالت معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در ایامی که در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش خدمت کردم به مناطق محروم و دورافتاده سفر کرده و از نزدیک شرایط و وضعیت آن مناطق را بررسی می‌کردم و پس از آن هم در زمانی که به ظاهر از فضای آموزش و پرورش دور بودم، باز هم به همراه برخی از دوستان بسیجی به مناطق جنگ‌زده و محروم سفر کرده و پیگیر مشکلات آموزشی آن مناطق می شدم. لذا در طول این مدت حتی یک ماه هم آموزش و پرورش را رها نکردم.

او آموزش و پرورش را فضای خوبی برای تمدن‌سازی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن‌سازی اشاره کردند و من نیز بر این باورم که بستر تمدن نوین اسلامی قطعاً آموزش و پرورش است.

نوری با اشاره به این‌که سرمایه‌های عظیمی در آموزش و پرورش موجود است، گفت: مدت‌هاست که نظام تعلیم و تربیت به دلایل مختلف مانند «دغدغه ملی نشدن»، «عدم ترویج گفتمان نظام تعلیم و تربیت» و... تا حدودی دچار اختلال شده است و معتقدم باید تلاش کنیم و کارها را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم تا مدیون شهدا، به ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم نباشیم و این اختلالات را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شروع را نه در امروز که برای آینده و آینده را در حریت اندیشه، توان و حرمت معلمان سرزمینم می‌بینم.

او در پایان گفت: از رئیس جمهور، اعضای محترم هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که به آموزش و پرورش دغدغه‌مندتر از سایر نهادها توجه دارند و به مسائل آن رسیدگی می‌کنند.
 

کد خبر 640062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha