شنبه ۳ تیر ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

در صورت موفقیت خط ویژه اتوبوسها ، این طرح در بزرگراه‌های چمران و مدرس ، از توحید تا هفت‌تیر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری و محمد باقر قالیباف از رسانه های گروهی خواست تا مدیریت شهری را در راه توسعه شبکه حمل و نقل عمومی یاری کنند.

 قالیباف گفت: بنا داریم پس از پایان ارزیابی خطوط ویژه اتوبوسرانی که به طور آزمایشی در محور میدان توحید تا ادامه چمران و تقاطع ولی عصر چمران تا هفت تیر به اجرا درآمده اقدام به توسعه این گونه خطوط در سایر بزرگراه ها کنیم.

قالیباف تأکید کرد: با توجه به تجربه موفق این طرح در دنیا و تایید علمی آن از سوی کارشناسان اهل فن، بدیهی است این خطوط در ساعات اوج ترافیک صبحگاهی علاوه بر اتوبوس ها بر روی خودروهای عمومی دیگر نظیر ون، تاکسی، مینی بوس و حتی اتومبیل های شخصی با سه سرنشین نیز باز خواهد بود.

شهردار تهران گفت: ما از روز اول هم پیش بینی می کردیم اختصاص یک لاین بزرگراهی به اتوبوس ها عرصه را بر خودروهای سواری کم سرنشین تنگ می سازد اما تحلیل ما این بود که در هنگامه پیک ترافیک بزرگراه ها این خودروهای تک سرنشین هستند که باید در ترافیک بمانند نه اتوبوس های همگانی با 50 سرنشین و این کاملاً عادلانه، صحیح و بدیهی و کارشناسانه است.

قالیباف خبر داد: پیش بینی هایی صورت گرفته تا با افتتاح تونل رسالت در ساعات بین 6.5 تا 9.5 صبح این تونل بر روی خودروهای تک سرنشین مسدود باشد و تنها خودروهای پرسرنشین و همگانی اجازه تردد داشته باشند.

شهردار تهران که روز گذشته در جریان سلسله بازدیدهای هفتگی خود این بار در منطقه 4 شهر تهران حاضر شده بود قبل از ملاقات با اعضای شورایاری و معتمدین محل در جمع خبرنگاران حاضر شده و از ضرورت افزایش سرعت و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی سخن گفت و در این باره خبر از فعال شدن 18 شرکت خصوصی در این حوزه داد به طوری که ورود 10 هزار خودروی ون تا پایان سال 85 یکی از دستاوردهای ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل با هدف افزایش ظرفیت ناوگان عمومی است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه های شهرداری تهران برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان با توجه به فرارسیدن تعطیلات تابستانی، امروز (اول تیرماه) را زمان آغاز برنامه های تابستانه شهرداری تهران اعلام کرد.

تقویت فرهنگسراها، اجرای برنامه های شبانه پس از نماز مغرب و عشاء به مدت سه ساعت در بوستان ها در قالب نمایش و فیلم و تئاتر با محتوای آموزشی و با هدف بالابردن فرهنگ شهرنشینی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان، توجه جدی به ورزش محلات با رویکرد جوانان و نوجوانان، تجهیز و توسعه کتابخانه ها،  اجرای تورهای گردشگری درون شهری، تهران گردی ازجمله برنامه هایی بود که به گفته قالیباف از امروز شاهد اجرای آن در سطح مناطق 22 گانه تهران خواهیم بود.

قالیباف با گلایه از نبود هماهنگی بین دستگاه های متولی در امر ساماندهی متکدیان گفت: علی رغم اینکه شهرداری به اذعان همه ازجمله وزارت کشور و رسانه های گروهی به وظیفه خود مبنی بر جمع آوری متکدیان در سطح شهر اقدام کرده اما گویا به دلیل مشکلات مالی، کمبود جا و نیروهای مددکار و... سازمان بهزیستی از تحویل گرفتن متکدیان جمع آوری شده و بازپروری آنها سر باز می زند.

وی بر لزوم هماهنگی و همکاری وزارت کشور، سازمان بهزیستی، قضات دادگستری و سایر دستگاه های متولی در اجرای وظایف ذاتی خود اصرار کرد.این درحالی است که به گفته قالیباف ،شهرداری همچنان مصمم است تا در ادامه اجرای این طرح از همه توش و توان خود بهره گیرد لذا عدم همکاری سایر نهادها موجب نخواهد شد تا پدیده زشت تکدی گری چهره شهر را مخدوش و خاطر شهروندان تهرانی را مکدر سازد و شهر را با بی نظمی مواجه سازد.

وی در ادامه با توجه به بازدید منطقه ای خود از منطقه 4 از این منطقه به عنوان یکی از وسیع ترین و بکرترین مناطق شهر تهران نام برد که از ناحیه ساخت و سازهای غیرمجاز در رنج است اما خوشبختانه با راه اندازی سامانه 137 گزارش های مردمی در زمینه معرفی متخلفان، شهرداری توانسته به نحو چشمگیری از رشد این گونه تخلفات جلوگیری کند.وی ادامه داد: ضمن اینکه از یک ماه پیش تصویب حریم منطقه 4 به ویژه در شمال بزرگراه شهید بابایی توسط شورای عالی شهرسازی، در کنترل این معضل بسیار نقش کارساز داشته است.

کد خبر 640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز