سومین نشست تخصصی بررسی و نقد آثار نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی ۹ آذر ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

مهدی سحابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، سومین نشست تخصصی نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی با عنوان " نشانه‌- معناشناسی " ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ روز سه شنبه ۹ آذرماه در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود و دبیر این نشست دکتر حمیدرضا شعیری، دکترای نشانه-معناشناسی، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس است.

بخش نخست نشست با عنوان "ویژگی معماگونۀ آثار سلسله‌وار مهدی سحابی - نشانه شناسیِ تأثیر هنر" با سخنرانی پروفسور ژک فونتنی، نشانه‌شناس، استاد تمام بازنشستۀ دانشگاه لیموژ، ساعت ۱۶ تا ۱۷ برگزار می شود و در بخش دوم پروفسور دُنی برتران، نشانه‌شناس، استاد تمام بازنشستۀ دانشگاه پاریس با عنوان "چهره و چهره‌بودگی - استعاره‌ای مداوم نزد مهدی سحابی" ساعت ۱۷ تا ۱۸ سخنرانی می کند.

در بخش پایانی این نشست از ساعت ۱۸ تا ۱۹، پروفسور ایوان دارو هریس، نشانه‌شناس، روان‌کاو و استاد تمام بازنشستۀ دانشگاه لیموژ درباره «خارج از گونه بودن»، مفهوم سازندۀ عنصری ثابت در خوانش اثر نقاشی - تحلیل مجموعۀ «ماشین‌های قراضه» مهدی سحابی سخنرانی می کند.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نشست در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران حضور یابند یا به صورت آنلاین نشست را در زوم https://zoom.us/j/9610722839?pwd=eXNzRDVLc2hOaEFnU0JXams2MGRVdz09 تماشا کنند.

 نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی از ۱۱ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد. مژده طباطبایی، کیوریتور هنری و سهراب احمدی کیوریتور بخش ادبی این نمایشگاه هستند.

کد خبر 639974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha