مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروهای پلاک قدیمی با توجه به پایان مهلت قانونی تعویض پلاک، از سه‌شنبه (2 مهر) توقیف و کارت سهمیه سوخت آنها باطل می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به پایان مهلت مراجعه خودروهای پلاک غیرملی برای تعویض پلاک گفت: بر اساس آخرین آمار 95 درصد خودروهای واجد شرایط برای تعویض پلاک مراجعه کرده و پلاک ملی دریافت کرده‌اند.

سرهنگ غلامی با اشاره به این که 5 درصد خودروهای واجد شرایط تعویض پلاک تاکنون مراجعه نداشته‌اند، افزود: این خودروها عمدتا دارای مشکل در اصالت، مغایرت در ارکان و یا اسناد مخدوش هستند. 

وی با اشاره به این که بر اساس ماده 2 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، پلاک این خودروها غیرمجاز تلقی می‌شود، افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی از تردد این خودروها جلوگیری کرده و آنها را به پارکینگ منتقل می‌کنند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که خودروهایی که در سن فرسودگی هستند نیز باید در طرح تسجیل شرکت کنند، افزود: بر این اساس خودروهای بالای 30 سال یعنی مدلهای 1356 شمسی به قبل و 1977 میلادی به قبل باید به همراه مدارک و خودرو خود به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و به صورت رایگان آرم تسجیل دریافت کنند.

وی افزود: این دسته از خودروها پس از تکمیل اطلاعات در سامانه شماره‌گذاری یک عدد آرم تسجیل دریافت می‌کنند که باید در شیشه جلوی سمت راست خودرو نصب کنند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که 9 میلیون و 500 هزار خودرو هم‌اکنون در کشور پلاک ملی هستند، گفت: آمارها نشان می‌دهد 87 درصد خودروهای فعال در چرخه ترافیک کشور در حال حاضر پلاک ملی دارند.

وی با اشاره به اتمام مهلت مراجعه خودروها برای تعویض پلاک و طرح تسجیل گفت: کار تعویض پلاک تا آخرین پلاک باقیمانده نیز ادامه می‌یابد لذا مالکان خودروهای پلاک قدیمی در عین همچنان می‌توانند جهت تعویض پلاک به مراکز مراجعه کنند اما این امر نافی برخورد مأموران با پلاک‌های قدیمی و غیرمجاز نیست.

سرهنگ غلامی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودروهای پلاک قدیمی که برای تعویض یا دریافت آرم تسجیل مراجعه نکنند از 15 مهرماه ابطال می‌شود.

کد خبر 63992

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز