شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: گاهی دیده شده شهروندانی به‌ صورت خانوادگی و با خودرو سواری که نشان از تمکن مالی نسبی افراد دارد، در حال تفکیک پسماند از مخازن محلی هستند.

پسماند خانگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر،  محمدهادی علی ‌حمدی در وبینار تخصصی «پسماندهای خطرناک خانگی» که با حضور مدیران، صاحبنظران و متخصصان حوزه مدیریت پسماند برگزار شد، با استقبال از ورود استارت‌آپ‌ها به این حوزه گفت: اکنون پسماندها به‌صورت غیراصولی و خارج از چارچوب‌های متداول بازیافت و دفع می‌شوند.

وی با انتقاد از موضوع زباله‌گردی نو گفت: گاهی دیده شده شهروندانی به‌ صورت خانوادگی و با خودرو سواری که نشان از تمکن مالی نسبی افراد دارد، در حال تفکیک پسماند از مخازن محلی هستند و همین شواهد نیاز به برنامه مدون در این حوزه را قوی‌تر می‌کند.

علی‌احمدی با تأکید بر اهمیت آموزش شهروندان در امر تفکیک پسماند از مبدأ افزود: شهرداری تهران در آموزش شهروندان باید بهتر عمل کند و برای سامان بخشیدن به این حوزه در وهله اول از تولیدکننده و بعد، از آموزش شهروندان شروع کند.

علی‌احمدی در انتها پیشنهادهای اجرایی همچون تعیین شهردار کوچه، استفاده از کیسه‌های قرمزرنگ برای جمع‌آوری پسماندهای خطرناک و استفاده بهتر از استارت‌آپ‌ها به ویژه برای پسماندهای خاص را مطرح کرد و از افتتاح مجتمع MRF تا دهه فجر امسال خبر داد.

گفتنی است، وبینار تخصصی با موضوع «پسماندهای خطرناک خانگی» با حضور هومن غلامپور ارباستان صاحبنظر در حوزه مدیریت پسماندهای ویژه، سعید مرادی‌کیا متخصص مدیریت پسماند، حسین حیدریان معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند تهران، علیرضا عسگری متخصص مدیریت پسماند و محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ شهر تهران و با رونمایی از کتاب «راهنمای پسماند خطرناک خانگی» ترجمه‌ علی‌اکبر رودباری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شاهرود به‌ صورت برخط برگزار شد.

کد خبر 639860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha