یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

تازه‌ترین ویژه‌برنامه «سازهای خاکی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

محمد گلريز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، سازهای خاکی برنامه‌ای بود که با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک در جبهه جنگ در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم از هنرمندان تجلیل شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده تاسیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی در دوره جدید را داد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: «امشب در خدمت بزرگانی بودیم که یاد آنها برای ما زیبا و دلنشین است؛ کمااین که بسیاری از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی ما با این صداهای دلنشین شکل گرفته است. این استادان برای ما که در دفاع‌مقدس نوجوان بودیم، یادآور خاطرات اعزام به جبهه‌ها و تشییع شهدایی بود که با این نواها به یاد ما می‌افتاد. این حسی است که در همه ماست. حس قدردانی کلی خاطرات شیرین و به‌یادماندنی که چنین شبی را رقم زدند.»

وی در ادامه افزود: «در وزارت فرهنگ تمام تلاشمان در دوره جدید این است که به داشته‌های غنی‌مان بیفزاییم. اینها ظرفیت‌های بزرگی است که فرهنگ دفاع‌مقدس و شهادت را برای ما خلق کرد. بسیاری از هنرمندانی که در آن دوران با حضورشان در جبهه‌های جنگ شور می‌آفرینند حماسه‌های عظیمی را ایجاد کرده که رزمندگان اسلام هم به آن باور دارند. از کسانی که نسبت به این سرمایه‌های بزرگ غافل بودند، گله‌مندم، این عزیزان آثاری را خلق کردند که واقعا بی‌نظیر هستند.»

وزیر ارشاد با اشاره به این مطلب که تلاش داریم ضمن حفظ این میراث و ظرفیت بزرگ، به خلق دوره جدیدی در اعتلای شعر و سرود موسیقی در کشورمان استفاده کنیم، گفت: «اینها برنامه روشنی را می‌طلبد که در معاونت امور هنری ایجاد شده و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، ما به‌زودی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی را ایجاد می‌کنیم تا این نگاه ارزشمند را احیا کنیم.»

بعد از صحبت‌های وزیر، از سوی دست‌اندرکاران یادواره سازهای خاکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه دفاع‌مقدس با اهدای لوح سپاس تقدیر شد. اجرای چند برنامه موسیقایی با هنرمندی اسفندیار قره‌باغی، محمد گلریز، محمدرضا صفی با همراهی نوازندگان پیشکسوت و جوان ارکستر سمفونیک تهران از بخش‌های مختلف یادواره سازهای خاکی در تالار وحدت بود.

کد خبر 639856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha