جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح جزئیات جلسه روز گذشته رئیس جمهوری با شهردار و معاونانش از خبر خوش رئیس دولت برای کلانشهرها خبر داد.

ديدار زاكاني و رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد امین توکلی زاده درباره جلسه روز گذشته رئیس جمهوری با شهردار تهران و معاونانش توضیحاتی ارائه داد و گفت: آیت الله رییسی در این جلسه زمان زیادی را برای آگاهی از چالش ‌های پیش‌روی شهر تهران اختصاص داده و از شهردار تهران که جمع منسجمی را برای اداره این کلانشهر همراه خود کرده است، تقدیر کرد.

او ادامه داد: رئیس جمهور در این جلسه بر شاخصه های مدینه فاضله و آرمانشهر اسلامی بر توجه جدی به موضوع شهر سالم، و توسعه راهکارهای دستیابی به سلامت فردی و اجتماعی تاکید کرد و خواستار توجه به ابعاد معنویت و عقلانیت در محیط شهر تهران شد. آیت الله ریسی همچنین بر ارکان عدالت اجتماعی و معماری و شهرسازی ایرانی - اسلامی، و الگوگیری از طراحی‌های قدما در شهرهای ایرانی- اسلامی و تبدیل آن به روش‌های نوین تاکید کرد و در این میان، امامزادگان شهر را قطب‌های فرهنگی شهر و موثر بر فضای معنوی شهر دانست.

توکلی زاده اضافه کرد: صیانت از باغات و توسعه فضای سبز در تهران مورد توجه رئیس جمهوری است و آیت الله رئیسی در این جلسه تاکید کرد که نباید بگذاریم، سوداگری حوزه زمین و مسکن اولویت ‌های شهر را از بین ببرد.

او بر توجه رییس جمهوری بر مشکلات بافت فرسوده شهرها و تاکید بر نوسازی براساس الگوی ایرانی- اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش نخبگان محلی بر اداره بهتر شهر هم از نظر آیت الله رییسی دور نماند و تاکید داشت که در شناسایی فقرا و مستمندان هم به عنوان نیروهای معتمد توجه شود، تا دولت به این واسطه برای توزیع عادلانه و محله محور اقدام‌کند.

روابط دولت و کلانشهرها تسهیل می‌شود

معاون‌ شهردار تهران با اشاره به اینکه رییس جمهور درباره مساله مهم روابط دولت و شهرداری تهران به رییس دفتر خود دستور داد تا جلساتی را برای تغییر ریل در این زمینه داشته باشند، از خبر خوب رییس جمهور برای حل معضلات کلانشهرها خبرداد و گفت: آیت الله رییسی شهردار تهران را مامور بررسی مشکلات کلانشهرها و مطرح کردن آن در هیات دولت کرده و بر ایجاد مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد.

توکلی زاده محقق شدن حقوق معوقه شهرداری تهران از دولت، هوشمند سازی شهر به منظور افزایش سطح امنیت و آسایش شهروندی، آمادگی شهر در مقابل مخاطرات و حوادث را از دیگر موضوعات مورد توجه رییس دولت سیزدهم برشمرد و عنوان کرد: آیت الله رئیسی بر توجه به آسیب های اجتماعی زیر پوست شهر و برطرف شدن آن تاکید کرده و مساله کودکان کار را در اولویت رسیدگی خواند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: این موضوع یکی از ماموریت های قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران است که با همراهی وزیر کشور، استانداری، شهرداری و بهزیستی قابل پیگیری و برطرف شدن است.

کد خبر 639612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha