علم الهدی امام جمعه مشهد با اشاره به کم آبی در استان های کشور گفت: این مشکل بخش عمده اش مربوط به کاهش نزولات آسمانی در کشور است. وقتی نزولات آسمانی کم است مشکل با تجمع درست نمی شود، در مقابل خدا تجمع فایده ندارد بلکه تجمع باید در نماز باران انجام شود.

علم‌الهدی: اروپا خواهان داشتن رابطه مستقل با ماست

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام  سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: یک وظیفه بسیج کمک به حل مشکلات جامعه است و اکنون که گرانی، معیشت مردم را سخت کرده است بسیج باید وارد این عرصه شود.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات مربوط به کمبودها، اختلالات اقتصادی و ارز است که مسوولان دولتی برای رفع آن تلاش می کنند اما بخشی مربوط به سودجویی و دلال بازی است که عده ای ناپاک سودجو به دنبال فشردن حلق مردم هستند و می خواهند معیشت مردم را در جیب خود بریزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر مسوولان دولتی با قدرت بسیج، تنظیم بازار را عملی کنند بخش عمده ای از مشکلات مردم حل شود.

علم الهدی جامعه امروز را نیازمند فداکاری بسیج و تقابل این نهاد در برابر دشمن توصیف کرد و افزود: فلسفه ایجاد بسیج در ابتدا یک نیروی دفاعی بوده است اما عرصه دفاع اکنون تغییر کرده است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۴۲ شبکه تلویزیونی در دنیا علیه نظام ما و برای مردم سمپاشی می کنند و چندین هزار نفر روز و شب در ۲ مجموعه در آمریکا و اسرائیل در حال تولید محتوای فضای مجازی برای سرکوب نظام و ایجاد جنگ نرم در داخل کشور هستند.

امام جمعه مشهد گفت: دشمن چون نمی تواند در عرصه نظامی کاری پیش ببرد به دنبال پوساندن نظام از درون با ایجاد جنگ نرم است لذا در این عرصه به دفاع جانانه نیاز داریم و قهرمانان این عرصه جوانان مبتکر بسیجی در عرصه سایبری هستند.

علم الهدی افزود: امروز در همه استانها مشکل آب داریم و این مساله فقط مربوط به چند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و یزد نیست و این مشکل بخش عمده اش مربوط به کاهش نزولات آسمانی در کشور است البته فقط کشور ما گرفتار این مشکل نیست بلکه این یک مساله اقلیمی جهانی است و دیگر کشورها نیز گرفتار آن شده اند.

وی ادامه داد: وقتی نزولات آسمانی کم است مشکل با تجمع درست نمی شود، درمقابل خدا تجمع فایده ندارد بلکه تجمع باید در نماز باران انجام شود.

امام جمعه مشهد به سابقه نظام میرابی در سنتهای قدیمی ایرانی اشاره کرد و گفت: باید با احیای این نظام میرابی، تقسیم صحیح همین موجودی کنونی آب کشور انجام شود و این مهم را باید دستگاههای دولتی انجام دهند.

علم الهدی افزود: اکنون که گرفتار خشکسالی شده ایم باید کشت را تغییر دهیم چنانچه در جنوب خراسان رضوی مردم تغییر کشت دادند و با کشت محصولات کم آب مشکل را در بسیاری مناطق رفع کردند.

وی اضافه کرد: از آبیاری غرقابی باید عدول کرد و با این خشکسالی این روشهای سنتی آبیاری پدرانمان را باید تغییر دهیم و برادران بسیجی و نخبه کشاورزی با کمک و همیاری مردم، آبیاری قطره ای را جایگزین روشهای قدیمی کنند.

کد خبر 639596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    78 9
    خب آدم درست حسابی خدا اینقدر ارحم و الراحمین هست که بدون دعای ما ملت هم باران نازل میکنه مثل کشورهای سرسبز آمریکا و اروپا و خیلی جاها ببینید چه شده که خدا رحمتشو ازین کشور مدتهاست دریغ کرده
    • ماسال IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      13 0
      خوب فرض کنیم نماز خوندیم و باران اومد اونوقت این آب باران با کدام مدیریت و علم نگهداری و مصرف می‌شود
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    45 0
    نمازو عبادت خوبه ولی درغگویی تمام برکت رامی بردازاول انقلاب تا حالا کشوردست چه کسانی بوده چراانهایی که وشوررابه این روزگارانداخته محاکمه نکردیدفقط نمازوروزه
  • ناشناس IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    33 0
    باسلام ریشه اب کنده چاه غیر مجاز مجازش یک طرف مصرفه بی رویه باغات وکشاورزی که ۹۵ درصد است مصرف خانگی وصنعتی ۵ درصد فقط اطراف استان فارس و توابع حدود ۱۲۰۰۰ حلقه چاه غیر مجاز است که ریشه اب کنده همه جا به همین صورت است اگه جلو اینا گرفته شده بود خیلی وضع اب خوب بود سفره زمین خشک شده کشور که گفتن درسته مدیریت دارن
  • فرزاد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    18 7
    خشک سالی چندین ساله با تجمع حل نمی شود - با فرمان های زوری حل نمی شود- و باید پروژه های اب رسانی از بالا دست ( شمال - ترکیه - دریای سرخ ) پیگیری نمود تا توسط کارشناسان بین المللی رفع عیب گردد. در غیر این صورت بیماری ها و مرض های واگیر دار از مرکز به سایر استان ها سرایت نموده و کل کشور ایران مریض ی بدتر می شوند.
  • فرزاد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 7
    کلام الله : الله لا یغیر بقوم حتی یغیر ما ب انفسهم (الله سرنوشت قوی را تغییر نمی دهد مگر انکه خود ان قوم بخواهند سرنوشت تشان تغییر پیدا نماید.) بهتر است ختم قران را خود در نماز بکنیم. 10 سال است خدا انقدر باران نفرستاده است تا زاینده رود مرکزی جاری بشود زیرا سر زاینده رود را کج نموده اند تا فولاد فولاد مبارکه را خنک بکند مردم که ادم نیستند فولاد واجب تر است.
  • علی قاسملو IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 4
    تجمع کنند برای نماز استسقاء خوبه
  • جعفر IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 1
    شما بخون شاید اومد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    13 0
    ،تمام بدبختیهای مملکت به خاطر سوء مدیریته این دیگه با نماز بارون حل نمیشه
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    12 0
    یعنی تایلند که بیشترین باران رو تو دنیا داره نماز باران می خوانند؟ خدا رحمتش شامل همه میشه چه کافر چه مسلمان خدا میلیاردها سال است خدایی می کند .....
  • احمد IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 6
    وقتی مردم از خداوند فاصله گرفته اند وباخدا کمترین ارتباط را دارند انتظار دعای باران ویا پذیرش آن از طرف خدا را دارید اول باید این ارتباط درست شود که ده ها زمان لازم دارد حالا مردم در یک شهر200هزار نفری به اندازه یک روستای1000نفری50سال پیش نماز جماعت نمی روند هوا خیلی پس است
  • احمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 2
    یک علمی هست بنام علم اب که در مباحث اب و ذخایر اب و استفاده از اب چندین سال است که خدا علمش را به بشر داده است اگر میخواهید نعمتهای خدا را پاس بذارید از کارشناسان کار ازموده در مدیریت منابع اسب استفاده کنید نماز را هم سر وقت خودش بخوانید
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    8 0
    در حال حاضر همین آی کم موجود هم تلف می شود. لازم است هر چه سریع تر وزارت نیرو مثل سایر کشورهای همسایه نسبت به جدا سازی آب شرب از آب آبیاری و شستشوی ماشین و پارکینگ اقدام کند. چرا دولت این قدر در انجام وظایف خود عاجز است و آدرس غلط می دهد؟