در تداوم ادعاهای سران رژیم صهیونیستی در زمینه تلاش ایران در ساخت بمب اتمی، یک وزیر این رژیم بار دیگر این ادعا را مطرح کرد.

ليبرمن

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، در تداوم ادعاهای بی‌سند سران رژیم صهیونیستی در زمینه تلاش ایران در ساخت بمب اتمی، یک وزیر این رژیم بار دیگر ادعای تازه در این زمینه مطرح کرد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم اسرائیل  روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران می‌تواند در بازه زمانی پنج ساله به بمب اتمی دست یابد.

وی که در نشستی درباره برنامه‌ریزی نظامی تل آویو علیه ایران صحبت می‌کرد، افزود که چنین پیشرفتی تحت تاثیر مذاکرات کنونی ایران با قدرت‌های جهانی بر سر یک توافق جدید، قرار نخواهد گرفت.

این در حالی است که سران این رژیم بارها چنین ادعاهای مطرح کرده  و مدعی شده بودند که ایران تنها چند ماه با ساخت بمب اتمی فاصله دارد. از جمله این افراد «بنامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده که بارها در داخل فلسطین اشغالی و مجامع بین‌المللی مدعی شده که  ایران در حال ساخت سلاح اتمی است.

لفاظی‌های نتانیاهو درباره ایران به آنجا ختم شد که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی نیز  از او انتقاد کرد. وی اخیرا گفت: «هیچ‌کس در تاریخ اسرائیل  به اندازه نتانیاهو درباره ایران حرافی نکرده است.»

در ۱۲ سال گذشته، بنیامین نتانیاهو ۱۰ بار در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی از رژیم صهیونیستی سخنرانی کرده و هر بار با ارائه نمایش‌هایی تبلیغاتی که معمولاً به تمسخر گرفته می‌شد مدعی شده بود ایران تا مدت کوتاهی دیگر به سلاح اتمی دست پیدا خواهد کرد. نتانیاهو در سال ۲۰۱۲ اشاره کرده که او با ارائه یک نقاشی از یک بمب اتمی مدعی شده بود ایران به زودی به چنین سلاحی دست پیدا خواهد بود.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند اما ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای ایران  به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

کد خبر 639244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha