پزشکی قانونی اعلام کرد در ۷ ماه امسال ۵۵۲ نفر بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۵۰۲ نفر بود، ۱۰ درصد بیشتر شده است.

برق‌گرفتگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، در ۷ ماه سال جاری از کل تلفات برق‌گرفتگی ۴۹۷ نفر مرد و ۵۵ نفر زن بودند. همچنین در این مدت بیشترین آمار تلفات برق‌گرفتگی در تیر با ۱۰۵ فوتی و کمترین آمار با ۴۶ فوتی در فروردین ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، در ۷ ماه امسال استان‌های تهران با ۸۳، خوزستان با ۴۷، خراسان رضوی و فارس با ۳۷ و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۲، ایلام با ۳، زنجان و خراسان جنوبی با ۵ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند. این آمار در استان چهارمحال و بختیاری نیز صفر گزارش شده است.

روند افزایشی برق‌گرفتگی در سال‌های اخیر

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد آمار تلفات برق‌گرفتگی در ۵ سال اخیر روندی افزایشی داشته و از ۵۹۵ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۷۳۹ فوتی در سال گذشته (۱۳۹۹) رسیده است.

به طور کلی در دهه گذشته (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹)، ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به علت برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که سال ۱۳۹۲ با ۷۵۰ نفر دارای بیشترین آمار و سال ۱۳۹۵ با ۵۹۵ نفر دارای کمترین میزان مرگ‌های ناشی از برق‌گرفتگی بودند.

کد خبر 639196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha