شمار تلفات روزانه کرونا در روسیه روز دوشنبه همچنان در اوج خود قرار دارد، اما شمار موارد عفونت شروع به کاهش یافتن کرده است.

russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، کارگروه کروناویروس روسیه روز دوشنبه شمار تلفات روزانه کووید-۱۹ در این کشور ۱۲۴۱ مورد اعلام کرد که نسبت به رکورد ۱۲۵۴ موردی هفته پیش اندکی کاهش نشان می‌دهد.

این کارگروه شمار موارد روزانه عفونت کرونا را ۳۵۶۸۱ مورد اعلام کرد که در تداوم روند کاهش شمار روزانه عفونت‌ها از ابتدای ماه جاری نوامبر است که شمار عفونت‌های روزانه به میزان بی‌سابقه بیش از ۴۱۰۰۰ مورد رسیده بود.

شمار همچنان بالای تلفات کرونا در روسیه در میانه پوشش پایین واکسیناسیون کرونا در روسیه و عدم تمایل مردم به رعایت اقدامات احتیاطی است. در حالی که چند واکسن داخلی تایید شده برای کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک V در روسیه در دسترس مردم قرار دارد، فقط حدود ۴۰ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری این کشور تا به حال به طور کامل واکسینه شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک دوز یادآور واکسن «اسپوتنیک لایت»، شکل تک‌دوزی واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده و حالش خوب است و دچار عارضه جانبی نشده است. پوتین قبلا در بهار دو دوز واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده بود.

کرملین قدرت اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا را به مقامات منطقه‌ای واگذار کرده است و بسیاری از ایالت‌های روسیه فقط به افراد واکسینه‌شده یا دارای آزمایش منفی کرونا اجازه ورود به مکان‌های عمومی را می‌دهند.

هیئت دولت روسیه نیز مقررات جدیدی را تصویب کرده است که بر مبنای آنها دسترسی به بسیاری از مکان‌های عمومی و نیز قطارها و پروازهای داخلی و بین‌المللی فقط برای افراد کاملا واکسینه‌شده ، بهبودیافته از کووید-۱۹ یا دارای مجوز پزشکی مستثنی شدن از واکسیناسیون مجاز می‌شمارد. این مقررات که قرار است از ابتدای سال آینده اجرایی شود، از هم اکنون اعتراضاتی را در سراسر روسیه برانگیخته است.

کارگروه کرونای روسیه تا به حال بیش از ۹.۳ میلیون مورد عفونت کرونا و ۲۵۶۳۳۶ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است که بسیار بیشتر از کل‌ مرگ‌های ناشی از کرونا در اروپا است.

برخی از کارشنان معتقدند که رقم واقعی تلفات کرونا در روسیه بسیار بیشتر است. گزارش‌های «روس‌ستات»، اداره آمار روسیه، تلفات کووید-۱۹ در این کشور را بسیار بالاتر نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش این اداره ۴۶۲۰۰۰ نفر در این کشور در فاصله آوریل ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ به علت کرونا درگذشته‌اند.

مقامات روسیه می‌گویند  کارگروه کرونا فقط شمار بیمارانی که علت اصلی مرگشان به علت کووید-۱۹ بوده است،  و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رخ داده است، در نظر می‌گیرد. اما اداره آمار روسیه از معیارهای وسیع‌تر استفاده می‌کند و مرگ‌های مربوط به کرونا و موارد مرگ ثبت‌شده نهایی در ادارات ثبت احوال کشور را هم شمارش می‌کند.

کد خبر 639045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha