مجری خط ۴ مترو تهران از آغاز عملیات اجرایی توسعه شرقی خط ۴ خبر داد.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی عدلی مجری خط ۴ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران گفت: طی نشستی که در هفته جاری با حضور مدیرعامل شرکت مترو و شهردار منطقه ۸ برگزار شد، موضوعات متعددی از قبیل تملک اراضی مورد نیاز جهت تجهیز کارگاه‌های عمرانی پروژه توسعه شرقی خط ۴، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طول این مسیر، اثرگذاری طرح به لحاظ مسائل ترافیکی در منطقه ۸ و… مطرح شد که بسیار امیدوار کننده بود.

عدلی گفت: در واقع با همراهی و همکاری شهرداری منطقه ۸ در خصوص رفع برخی مسائل اجرایی پروژه مانند تخصیص زمین‌های لازم برای شروع پروژه، به نظر می‌رسد شرایط برای آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرقی خط ۴ بیش از پیش فراهم شده است.

وی افزود: پروژه توسعه شرقی خط ۴ در منطقه ۸ دارای ۳ ایستگاه مهم شامل ایستگاه تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان دماوند (میدان شقایق)، ایستگاه تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان جانبازان و نیز ایستگاه شهید باقری در تقاطع با خط ۲ است.

گفتنی است؛ پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو شامل ۱۱ کیلومتر مسیر و ۱۰ ایستگاه است که فاز نخست آن به طول چهار کیلومتر از میدان شهید کلاهدوز تا تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری، با تکیه بر منابع غیرنقد شهرداری تهران، آماده آغاز عملیات اجرایی است.

کد خبر 638971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    توسعه مترو کمکی به کلانشهر تهران هست ، البته در شورای شهر های پیشین طرحی برای مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده بود مثل خیابان ولیعصر که با واگذاری بخش های تراکم تجاری ایستگاه مترو به سرمایه گزار ، سرمایه گزار هزینه ساخت خط مترو را تقبل یا بخشی از آن را تقبل بکند و در قبال آن تراکم تجاری ایستگاه های مترو را بگیرد . که بنظر مدل خوبی بود البته مطالعات کارشناسی و اقتصادی لازم هست