یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که برای اغلب ما ممکن است پیش آمده باشد مشاهده تار موهایمان بین دانه‌های برس یا کف حمام است که به توصیه دیگران یا پزشکان از شامپوها و محلول‌های ضد ریزش مختلف برای حل این معضل استفاده کرده‌ایم اما این انتخاب تا چه حد اثرگذار بوده و آیا شامپوی ضد ریزشی که اثر مثبت آن را روی ریزش موهای خود مشاهده کنیم یافته‌ایم یا خیر!

شامپو زد ریزش.jpg

شامپو ضد ریزش مو یکی از راهکارهای مهم و آسان برای جلوگیری یا درمان ریزش موهاست.

در این مطلب به معرفی و بررسی جدیدترین یافته ها در خصوص چگونگی انتخاب بهترین شامپوی ضد ریزش مو میپردازیم.

آیا شامپو در جلوگیری از ریزش مو تأثیر دارد؟

شماهم با مشکل ریزش مو روبرو هستید و هر روز بخش زیادی از موهایتان را از دست می‌دهید؟! آیا به این نکته توجه داشته اید که علت این امر می‌تواند استفاده از شامپوی نادرست و یا به اصطلاح نامتناسب با جنس و شرایط موهای شما باشد؟! حتما میدانید انتخاب شامپوی مناسب یا شامپو ضد ریزش موی متناسب با جنس و نوع ریزش ما نقش مهمی در کنترل ریزش موهایمان دارد.

راهکار شما برای انتخاب شامپوی مناسب چیست؟

راهنمای انتخاب بهترین شامپوی ضد ریزش مو با فرمولاسیون جدید در سال ۲۰۲۲

اغلب افراد برای تهیه شامپو به فروشگاه لوازم بهداشتی و بخش شامپوها مراجعه می‌کنند. در این بخش، انواع مختلفی از شامپوها در مارک‌ها و مدل‌های مختلف از شامپوهای مخصوص موهای خشک، موهای چرب، موهای معمولی گرفته تا شامپوهای حجم‌دهنده، شامپوهای براق‌کننده، ضدشوره، شامپو مخصوص موهای رنگ کرده و همینطور شامپو ضد ریزش مو از برندهای مختلف و حتی برای موهای مختلف وجود دارند که این تنوع انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. هر تولیدکننده ادعا می‌کند که محصول باکیفیت‌تری از رقبایش تولید کرده و در تلاش است تا جایی در سبد خرید مشتریان داشته باشد.

معیار شما برای انتخاب بهترین شامپوی ضد ریزش مو چیست؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که گران‌ترین شامپو را انتخاب می‌کنند یا آن‌هایی که به دنبال شامپویی با مواد سازنده طبیعی هستند؟ یا به دنبال شامپویی نرمال هستید که نتنها خود بلکه دیگر افراد خانواده از آن استفاده کنند!

در ادامه، به ارائه نکاتی در رابطه با انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو می‌پردازیم.

  1. مو نیز عاشق طبیعت است

همانطور که شما طبیعت را دوست دارید، موهای شما نیز دوستدار طبیعت هستند و از مواد شیمیایی موجود در شامپوها بیزارند. بنابراین، اگر قصد خرید شامپو ضد ریزش مو را دارید، شامپویی انتخاب کنید که حداقل یک یا دو عصاره طبیعی فعال در ترکیبات خود داشته باشد.

۲. نوع موهای خود را بشناسید

شامپویی انتخاب کنید که متناسب با نوع موی شما باشد؛ شامپو مخصوص موهای خشک، چرب یا مختلط. اگر این نکته را رعایت نکنید، هیچ شامپویی خواسته شما را برآورده نمی‌کند و ممکن است اثرات منفی بر موهایتان داشته باشد.

  1. شامپویی با سطح pH  مناسب انتخاب کنید

در حالت ایده‌آل، pH شامپوی شما باید نزدیک به ۶.۵ باشد، زیرا این pH مناسب پوست سر بوده و اجازه نمی‌دهد پوست سر و موهای شما خشک شود. بنابراین رطوبت لازم را برای حفظ سلامت و درخشندگی موهای شما فراهم می‌کند.

  1. به میزان کف شامپو توجه کنید

به خاطر داشته باشید که میزان کف شامپو تعیین‌کننده خوب یا بد بودن شامپو نیست، اما هر اندازه شامپو کمتر کف کند، به این معنی است که مولکول‌های شامپو گردوغبار و چربی بیشتری را در خود حل کرده ‌است.

  1. شامپو ضد ریزش برای موهای رنگ شده

موهای رنگ‌شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اغلب افراد دوست دارند با تقلید از سلبریتی محبوبشان در استایل و مدل و رنگ موی خود تغییر ایجاد کنند. اما رنگ کردن مو به دنبال خود خشکی، شکنندگی، بهم‌ریختگی و مردگی مو را به دنبال دارد. در نتیجه باید به موها رسیدگی و توجه بیشتری شود. از موهایتان در برابر اشعه UV محافظت کرده و از شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید.

  1. شامپو ضد شوره سر

برای رفع خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر، از شامپوهای ضدشوره استفاده کنید

علائم شوره سر به راحتی قابل تشخیص است؛ پوسته‌های سفید و چرب پوست مرده سر بر روی موها و شانه‌های شما نمایان می‌شود و احتمالاً با خارش پوست سر همراه است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، از شامپوی ضدشوره استفاده کنید.

  1. شامپوی ضد ریزش مخصوص موهای چرب

بسیاری از مواقع ریزش موهای شما بدلیل چربی بیش از حد پوست سر و موهایتان میباشد که با انتخاب یک شامپوی ضد ریزش موی مخصوص موهای چرب میتوانید ترشح بیش از حد غدد چربی پوست سرتان را کنترل و در نتیجه تا حد زیادی ریزش موهای خود را کاهش دهید.

  1. برای موهای آسیب دیده یا خشک، از شامپوهای مرطوب‌کننده استفاده کنید

این شامپوها باعث آبرسانی به موها و صاف شدن آنها شده و به بازشدن گره‌های مو کمک می‌کنند.

منبع: مومیا

کد خبر 638859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha