مجموع نظرات: ۱
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

جمع‌آوری نشدن زباله‌های برخی مناطق شهر آبادان در روزهای اخیر به یک مشکل جدی برای شهروندان آبادانی تبدیل شده که بهداشت و سلامت آنان را به خطر انداخته است.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهروندان آبادانی مدتی است با چالش جمع‌آوری نشدن زباله روبرو هستند. مشکلی که چهره این شهر را زشت کرده ضمن اینکه بوی تعفن ناشی از انباشت زباله علاوه بر آزار شهروندان، بهداشت و سلامت آنها را نیز به خطر انداخته است.   مناطق حاشیه شهر آبادان مانند ذوالفقاری، شطیط، جمشیدآباد، سده، کفیشه و فیه بیشترین مناطقی هستند که انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در آنها مشکل ساز شده است.  

یک بانوی ساکن کوی فرهنگیان ذوالفقاری گفت: جاری شدن شیرابه ناشی از انباشت زباله در این منطقه سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

زینب هاشمی اظهار داشت: سطل‌های بزرگ زباله که برای جمع آوری زباله در مناطق مختلف ذوالفقاری نصب شده اکنون خود در محاصره زباله‌ قرار دارند. این روند حاصل بی توجهی مسوولان به سلامت شهروندان است. مخازن بدون درب و شکسته، خراب و کثیف که برای جمع‌آوری زباله در این منطقه در نظر گرفته شده ناشی از بی‌توجهی شهرداری به این منطقه است.

یکی دیگر از شهروندان ادامه داد: ارایه نشدن خدمات شهری در روزهای اخیر موجب انباشت زباله شده و مردم از این وضعیت ناخرسندند.  مردم از شهردار جدید و اعضای شورای شهر انتظار شهری تمیز و عاری از زباله دارند.

سعید شعب‌نژاد افزود: مردم آبادان از حداقل امکانات رفاهی برخوردار نیستند و اینکه شهری پر از زباله و به دنبال آن افزایش حشرات موذی را شاهد باشند ظلم بزرگی در حق آنها است. در شرایط کرونایی که تاکید ویژه‌ای بر نظافت و پاکیزگی است، انباشته شدن زباله برای مدت ۲ یا سه روز شهر آبادان را با بحران مواجه کرده است.

دیگر شهروند آبادانی ساکن منطقه سده با اظهار تاسف از وضعیت بهداشتی این شهر گفت: بوی تعفن در همه جای شهر به خصوص مناطق حاشیه شهر و محروم مردم را آزار می دهد. باید از مسئولان ذیربط سئوال کرد تا کی باید مردم آبادان صبوری کنند.

علیرضا طویل اظهار داشت: جمع‌آوری نشدن زباله‌ها و انباشت آنها در معابر علاوه بر به خطر انداختن بهداشت و سلامت مردم به ویژه کودکان خردسال، چهره این شهر را نیز زشت کرده است. به رغم تماس‌ها و مراجعه‌ مکرر به شهرداری، مشکل انباشت زباله در بسیاری از مناطق شهر آبادان همچنان به قوت خود باقی است.

طویل افزود: اکنون که با وجود وضعیت کرونایی موجی از نگرانی خانواده‌ها را در برگرفته مسوولان ذیربط به خصوص شهرداری آبادان باید در این زمینه اقدام فوری انجام دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در یک برنامه تلویزیونی از شبکه آبادان با انتقاد از وضعیت انباشت زباله و نخله ساختمانی در محله‌های این شهر گفت:وضعیت موجود باعث نگرانی است.

سیدزین‌العابدین موسوی افزود: اگر شهرداری آبادان در هفته جاری به وظیفه خود در خصوص جمع آوری زباله‌ و نخله‌های ساختمانی عمل نکند به دادگستری معرفی خواهد شد.

تولید روزانه ۱۷۰ تن زباله در آبادان

شهردار آبادان گفت: روزانه ۱۷۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که پس از جمع‌آوری با استفاده از دستگاه سبک و سنگین به سایت گود زباله آبادان منتقل می‌شود.  

حسین حمیدپور با اشاره به جمع‌آوری زباله در ۲ نوبت در ۲۴ ساعت اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان به موقع زباله‌های خود را درب منازل نمی‌گذارند و این مساله باعث انباشت زباله در برخی مناطق شهری می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا زباله‌ها را در ساعت مشخص شده و پیش از ساعت ۲۱ بیرون از منزل قرار دهند تا شهرداری مجبور نباشد در ۲۴ ساعت چند بار زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

شهردار آبادان بیان کرد: در صورت رعایت شهروندان و همکاری آنان با شهرداری زباله‌ای در شهر انباشته نخواهد شد.

حمیدپور اظهار داشت: همه به عنوان شهروند وظیفه داریم با شهرداری همکاری کنیم. نتیجه همکاری با پاکبانان داشتن شهری تمیز و زیبا است.  اگر شهرداری آبادان مجبور نباشد در ۲۴ ساعت چند بار زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند قطعا قادر خواهد بود خدمات بهتری به شهروندان ارایه کند.

کد خبر 638621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    زباله تفکیک کنن درهر استان بازیافت بزنن بازیافت بشه بهتر