امام جمعه مشهد گفت: کشورهای دنیا این را فهمیده اند که اگر خودشان مستقلا و جدای از آمریکا به میدان معامله و داد و ستد با ایران وارد شوند، یوغ بردگی امریکا از گردنشان برداشته می‌شود. همین مسئله باعث شده است که اخیرا صدور نفت روزانه ما افزایش یابد و پول‌های آن نیز وارد کشورمان شود.

علم‌الهدی: اروپا خواهان داشتن رابطه مستقل با ماست

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که با خرید نفت از ما، از زیر یوغ آمریکا خارج می‌شوند، گفت: سیاست‌های دولت در ارتباطات مستقیم با کشورهای اروپایی و رفت و آمدی که معاون سیاسی وزیر امور خارجه به این کشورها دارد، در راستای گسترش روابط با اروپا است؛ چراکه اروپا نیز خواهان این است که مستقلا با ما ارتباط داشته باشد و از زیر یوغ آمریکا خارج شوند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به اینکه امروز و فردا در تقارن با دو خاطره دردناک حمله روسیه سزار به حرم مطهر و هتک حرمت حرم به دست جلادان ستم‌شاهی است، اظهار کرد: زندگی سیاسی و اجتماعی مردم ما مالامال از عبرت و تجربه است و ما باید با تکیه بر این عبرت‌ها و بصیرتی که به دست می‌آوریم، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل خود را تنظیم کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: تا امروز به ما ثابت شده است که دشمن چه شرقی باشد و چه غربی، با اسلام سر ستیز دارد. استکبار سخت‌ترین دشمن دین ماست؛ چراکه بر سر راه استکبار هیچ مانعی مانند اسلام و قرآن نیست. ما شاهد بودیم که دشمن شرق، یعنی روسیه تزار چگونه از بین رفت.

وی بیان کرد: روزی مرحوم حاج حسین آقای ملک که با کنسولگر روس تزار در مشهد رفاقت داشت، تعریف می‌کرد: "روزی کنسولگر روسیه به من گفت اگر روزی ما زیارتگاه شما را به توپ ببندیم، چه می‌شود؟ من گفتم اگر چنین کنید توپ‌ها به خودتان برمی‌گردد. این‌ها حرم امام رضا را به توپ بستند و سپس در سفری که من به مسکو داشتم، آن کنسولگر را دیدم. او به من گفت آن توپ‌هایی که ما به حرم امام رضا (ع) زدیم به ما برگشت و در جنگی که با آلمان داریم، شکست خواهیم خورد" که همین طور هم شد و در نهایت ریشه روسیه تزار از بین رفت.

علم‌الهدی با بیان اینکه یقینا آمریکا هم به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد انسان‌ها را برده خود کند و ثروت آنان را بدزدد و با دارایی‌هایی آنان به جهان حکومت کند، اما اسلام این اجازه را به او نمی‌دهد. به همین دلیل دشمن با این دین مخالفت می‌کند و تا جایی که بتواند دشمنی می‌کند. بدانید که اگر دشمن برخی از حرکات را انجام نمی‌دهد، به دلیل این است که قدرت آن را ندارد. اگر آمریکا می‌توانست در یک تهاجم نظامی یا اتمی ما را از بین ببرد، قطعا این کار را انجام می‌داد، اما توان آن را ندارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز در کشور ما دو تفکر وجود دارد، ادامه داد: یک تفکر این است که با دشمن سازش و تعامل کنیم. متاسفانه بعضی‌ها هم دارای این تفکر بودند و رهبری مصلحت را بر این دیدند که آنان هم در عرصه مدیریتی تفکر خود را اجرا کنند. آنان خائن و دشمن مردم نبودند، اما این تفکر را داشتند که باید با دشمن تعامل کرد و بدین وسیله مشکلات اقتصادی را حل کرد. این افراد رفتند و با دشمن قرارداد بستند و صلح کردند و تمام رشد فناوری هسته‌ای را متوقف کردند، اما دشمنی دشمن چند برابر شد، یعنی همان چیزی شد که رهبری از قبل به آنان گوشزد کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید با دشمن مقابله کرد، گفت: ما وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم. این انقلاب با نهضت پربصیرت و خداباورانه امام بزرگوار (ره) شروع شد و با مبارزه به پیش رفت. ما با وجود تمام کارشکنی‌های دشمن، چهل سال نخست انقلاب را عزتمندانه پشت سر گذاشتیم، اما انقلاب تمام نشده است و ما هنوز وسط راهیم. انقلاب باید با مبارزه ادامه یابد و اگر ما بتوانیم مقاومت و بر قدرت خدا تکیه کنیم، انقلاب را به نقطه آخر، یعنی حاکمیت، ولی عصر (عج) می‌رسانیم. اگر مردم انقلابی ما یک روز از مبارزه خسته شود، انقلاب همان جا متوقف خواهد شد؛ لذا ما باید مبارزه را ادامه دهیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه مبارزه باید هم در عرصه سیاست خارجی ادامه یابد و هم در سیاست داخلی، عنوان کرد: مبارزه در عرصه سیاست خارجی، یعنی استکبارستیزی. امروز آمریکا مدعی جهانخواری و سلطه بر دنیا است و برای سلطه بر همه جهان نیاز به ابزار قدرت انرژی دارد. اگر آمریکا نفت دنیا را در دست داشته باشد، بر تمام دنیا حکومت خواهد کرد و تمام توطئه‌هایی که انجام می‌دهد هم برای این است که قدرت انرژی جهان را به دست گیرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عمده منابع انرژی جهان در آمریکای لاتین، آفریقا و خاور میانه است، اضافه کرد: آمریکای لاتین و آفریقا، به دلیل اختلافات داخلی، نمی‌توانند نفت خود را در دست گیرند و آمریکا بر نفت آنان مسلط است. در خاور میانه نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس اراده جدا شدن از آمریکا را ندارند و فقط ایران باقی می‌ماند که مستقل است و نفتش در دست آمریکا نیست.

وی ادامه داد: کشورهای دنیا این را فهمیده اند که اگر خودشان مستقلا و جدای از آمریکا به میدان معامله و داد و ستد با ایران وارد شوند، یوغ بردگی امریکا از گردنشان برداشته می‌شود. همین مسئله باعث شده است که اخیرا صدور نفت روزانه ما افزایش یابد و پول‌های آن نیز وارد کشورمان شود و حتی حدود ۴ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده ما در سایر کشورها نیز اخیرا به ایران بازگشته است. این برای آمریکا بزرگترین مصیبت است، لذا تنها فکری که به ذهن امریکایی‌ها رسید، این بود که در فرایند انتقال نفت ایران ناامنی ایجاد کنند و دست به توطئه وسط دریای عمان زدند، که خوشبختانه با همت رزمندگان ما به آمریکا ثابت شد که در این قسمت نیز شکست خورده است.

علم‌الهدی بیان کرد: سیاست‌های دولت در ارتباطات مستقیم با کشورهای اروپایی و رفت و آمدی که معاون سیاسی وزیر امور خارجه به این کشورها دارد، در راستای گسترش روابط با اروپا است؛ چراکه اروپا نیز خواهان این است که مستقلا با ما ارتباط داشته باشد و از زیر یوغ آمریکا خارج شوند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مبارزه دوم، فسادستیزی در داخل است، گفت: من از قوه قضائیه که با اقتدار در برابر فساد ایستاده است، تشکر می‌کنم. محور اصلی نظام ما عدالت است و نقطه نهایی نظام و انقلاب ما رسیدن به عدالت سراسری است. عدالت تنها با مبارزه با فساد محقق می‌شود. اگر در سیاست خارجی مسیر استکبارستیزی و در سیاست داخلی مسیر مبارزه با فساد و تبعیض را در پیش بگیریم، به نقطه ایده‌آل این نظام و انقلاب که ایجاد عدالت سراسری و زمینه‌سازی برای ظهور است، می‌رسیم.

کد خبر 638416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    آقا این پولها کجا رفتن و خرج شدن؟؟؟ چرا هیچی ارزان نشد!!!